۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
شیوه تامین مالی در صنعت خودرو منجر به افزایش قیمت می‌شود
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مطرح کرد

شیوه تامین مالی در صنعت خودرو منجر به افزایش قیمت می‌شود

حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه تعرفه‌گذاری و قیمت‌گذاری کنونی در برخی مواقع موجب ایجاد رانت و انحصار در صنعت خودرو شده است، اضافه کرد: تنیدگی که میان حکمرانی صنعت و بخش اجرایی وجود دارد، باید اصلاح شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، گفت: در نشست اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی، مقام معظم رهبری بر چند صنعت مهم کشور از جمله صنعت خودرو تاکید کرده و خواستار افزایش ۵۰ درصدی تولید خودروی باکیفیت و با قیمت مناسب شدند، در راستای عمل به فرمایشات رهبری، کمیسیون ویژه جهش و رورنق تولید جلسه امروز را به منظور بررسی راهکارهای تحقق این مهم برگزار کرد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی مشکلات موجود در صنعت خودرو را به چند دسته تقسیم کرد و افزود: یکی از ابعاد مهم در صنعت خودرو، فناوری و نوآوری در این حوزه است؛ علیرغم وجود خودروسازان داخلی و قطعه‌سازان قوی در کشور، همچنان در بخشی از صنعت خودرو به واردات وابسته هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: برای رفع مشکل مذکور معاونت فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های صمت و دفاع برنامه‌هایی برای کاهش وابستگی صنعت خودروسازی به خارج از کشور در دستورکار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌گذاری و قیمت‌گذاری کنونی در برخی مواقع موجب ایجاد رانت و انحصار در صنعت خودرو شده است، اضافه کرد: تنیدگی که میان حکمرانی صنعت و بخش اجرایی وجود دارد، باید اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: شیوه تامین مالی در صنعت خودرو مناسب نبوده و هزینه بسیاری برای خودروسازان به دنبال دارد، افزایش هزینه‌های تامین مالی منجر به افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در تشریح جمع بندی این جلسه، افزود: مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگان مجلس، خودروسازان و وزارت صمت تشکیل شود تا سند خودرو که پیش از این تدوین شده بود، موردبازبینی قرار گیرد و پیش نویس بازبینی شده در جلسات آتی بررسی و درصورت وجود خلاهای قانونی، قوانین موردنیاز تدوین و تصویب شود.

کد خبر: ۵۹٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha