۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
متقاضیان پرورش اسب در لرستان حمایت می‌شوند
مدیر امور دام جهاد کشاورزی لرستان:

متقاضیان پرورش اسب در لرستان حمایت می‌شوند

لرستان- بیرانوند، مدیر امور دام جهاد کشاورزی لرستان گفت: متقاضیان پرورش اسب در استان در بحث صدور مجوز و دریافت تسهیلات مورد حمایت قرار می‌گیرند.

فضل‌اله موموندی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پرورش اسب در لرستان به دو شکل سنتی و صنعتی انجام می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ۹ واحد صنعتی با ظرفیت ۲۰۱ رأس در اسب در استان فعال است اما لرستان پتانسیل بیشتری دارد و هنوز در بحث پرورش اسب به جایگاهی مناسب است نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان پرورش اسب را به شکل روستایی و عشایری داریم، افزود: بیش از دو هزار رأس اسب به صورت سنتی نگهداری می شود که در همه شهرستانها تراکنش دارند ولی عمده آن در شهرستان خرم آباد است.

مدیر امور دام جهادکشاورزی لرستان عنوان کرد: بیشتر واحدهای صنعتی پرورش اسب لرستان در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت و دورود است البته در نورآباد، رومشکان و الشتر هم واحدهای فعالی داریم.

وی با بیان اینکه واحدهایی که به بهره برداری رسیده‌اند از تسهیلات استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از محل بودجه اختصاصی مربوط به پرورش دام و طیور، تسهیلاتی برای پرورش اسب هم در نظر گرفته‌ایم؛ در حال حاضر از متقاضیان پرورش اسب هم در زمینه صدور مجوز و هم تسهیلات و راه‌اندازی، حمایت می‌کنیم.

موموندی تصریح کرد: تسهیلات پرورش اسب، نرخ ثابتی ندارد اما بر اساس زمین موردنیاز، خرید دام، هزینه‌های جاری شامل خوراک، کارگر، پانسیون و ... متفاوت است یعنی تسهیلات به نرخ روز محاسبه و پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۵۹٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha