۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
باید هزینه‌های مازاد کاهش یابد تا تورم افسار گسیخته به مردم تحمیل نشود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

باید هزینه‌های مازاد کاهش یابد تا تورم افسار گسیخته به مردم تحمیل نشود

قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس گفت:‌ اصلاحات ساختاری مدنظر مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ از سوی دولت اعمال نشده و ما در کمیسیون تلفیق بودجه بخشی از اصلاحات را انجام خواهیم داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس از سوی دولت گفت: نسخه‌ای از لایحه بودجه در اختیار نمایندگان مجلس، کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفته و نمایندگان ضمن بررسی این لایحه در انتظار گزارش کارشناسی اولیه مرکز پژوهش‌ها درباره جزئیاتی از نرخ ارز، درآمدهای حاصل از حامل های انرژی، میزان فروش نفت، میزان اوراق قابل فروش و ... هستند.

وی ضمن تاکید براینکه اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعمال نشده و دولت این بودجه را همانند سنوات گذشته تدوین کرده است، بیان کرد: اصلاحات ساختاری که طی ماه‌ها با حضور مسئولان دولتی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و بعد از آن در صحن علنی بررسی شده بود، در این بودجه اعمال نشده است.

قاضی‌زاده‌ هاشمی تاکید کرد: مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه و در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ بخشی از اصلاحات را انجام خواهد داد.

نایب رئیس مجلس اظهار کرد: معمولا ما در مجلس درباره کلیات لایحه بودجه بحث زیادی نداریم اما جزئیات آن برای مجلس بسیار مهم است و باید دید،  آیا منابع دیده شده در مقابل هزینه‌های در نظر گرفته شده، کافی است و هزینه‌ها مازاد بر درآمد نباشد.

وی افزود: یکی از عوامل کسری بودجه سالانه دولت تورم‌های افسار گسیخته است، هرچه کسری بودجه بیشتر باشد تورمی که در سال بعد از آن ایجاد می‌شود، سنگین تر خواهد بود. تا جایی که می‌توانیم باید درآمدها واقعی باشد و هزینه‌های مازاد هم کاهش یابد تا تورم افسار گسیخته به مردم تحمیل نشود.

کد خبر: ۵۹٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha