۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
پروژه مجتمع صنایع دستی سنندج برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد می‌کند
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

پروژه مجتمع صنایع دستی سنندج برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد می‌کند

کردستان- گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بهره برداری از پروژه مجتمع صنایع دستی سنندج منجر به اشتغال برای ۱۲۰ نفر خواهد شد.

یعقوب گویلیان در گفتگو با خبرنگار بازار از تامین اعتبار برای تکمیل دو پروژه حوزه صنایع دستی و گردشگری  استان خبرداد و اظهار داشت: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اوایل هفته جاری از پروژه‌های مجتمع صنایع دستی و اقامتگاه سنتی سنندج بازدید کرد و وعده تامین اعتبار لازم برای تکمیل  این دو پروژه را هم داد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از طرح مجتمع صنایع‌دستی، به‌ طور مستقیم برای بیش از ۱۲۰ نفر  اشتغال ایجاد می کند، اضافه کرد: این پروژه زمینه رشد و شکوفایی صنایع‌دستی استان را که در اثر ویروس کرونا به‌ شدت دچار ضرر و زیان شده، فراهم خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ضمن تشکر از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای حمایت از پروژه‌های حوزه گردشگری استان، افزود: مجتمع صنایع‌دستی سنندج دارای ۲۳ کارگاه همراه با انبار، نمازخانه، سرویس بهداشتی وغیره است.

گویلیان با بیان اینکه کارگاه‌های موجود در این مجتمع از جمله کارگاه‌های مجهز صنایع‌دستی درغرب کشور خواهند بود، گفت: پروژه اقامتگاه سنتی سنندج هم در صورت افتتاح برای هشت نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: اقامتگاه سنتی سنندج در محل خانه تاریخی متوسل قرار دارد و هم اکنون توسط بخش خصوصی در حال مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آمادگی خود را در راستای همکاری برای راه اندازی بازارچه صنایع‌دستی در سطح شهرستان‌های استان، توسعه و رونق دوباره صنعت گردشگری و هتلداری، حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها و همچنین حفظ و احیای آثار تاریخی اعلام کرده است.

کد خبر: ۵۹٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha