۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
برگشت آرامش به بورس های عربی حاشیه خلیج فارس/ بورس قاهره همچنان پر نوسان است
تحلیل بورس های عربی؛

برگشت آرامش به بورس های عربی حاشیه خلیج فارس/ بورس قاهره همچنان پر نوسان است

وضعیت بورس در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به سمت سوددهی رفته و از تلاطمات هفته های گذشته در بازارهای سهام کشورهای عربی خبری نیست.

بازار- وحید بلالی: وضعیت بورس در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به سمت سوددهی رفته و از تلاطمات هفته های گذشته در بازارهای سهام کشورهای عربی خبری نیست.

بورس قطر

شاخص بورس سهام قطر با افزایش ۰.۶۹ درصدی در جایگاه ۹.۷۷۷۵ واحد ایستاد، شاخص بورس قطر برای همه سهام نیز با افزایش ۰.۸۹ درصدی مواجه شد، شاخص بورس سهام قطر برای بازده کل نیز ۰.۶۹ درصد افزایش یافت، فهرست شاخص بورس سهامی اسلامی قطر الریان با رشد ۰.۷۹ درصدی مواجه شد، شاخص های اصلی بورس قطر بر خلاف هفته گذشته به شدت افزایشی شدهاند.

در بخش شاخص های جزئی نیز شاخص بیمه با منفی ۰.۱۶ درصد رسیده و مابقی شاخص های جزئی و صنایع بورس قطر در بازار امروز مثبت بودند.   شاخص های حمل و نقل، ارتباطات و املاک و مستغلات نیز در معاملات امروز بیش از یک درصد مثبت بودند.

بورس دبی

بورس دبی امروز روزی منفی را سپری کرد، اما منفی به شدت و پر روندی را تجربه نکرد، فهرست بازار عمومی دبی تنها ۰.۰۴ درصد منفی بود و شاخص فهرست بازارهای مالی اسلامی دبی ۰.۲۳ درصد منفی را تجربه کرد.

برعکس بورس قطر شاخص ارتباطات و حمل و نقل در بورس دبی منفی بوده و شاخص کالاهای مصرفی بیشترین رشد را در معاملات امروز تجربه کرده و به رشد ۳.۴۹ درصدی بسنده کرد.

بورس عربستان سعودی

بورس ریاض نیز روزی پر فراز و نشیب را طی کرده اما برآیند آن مثبت بود، شاخص فهرست اصلی بازار TASI بورس عربستان و شاخص شاخص بازار موازی (نامو) رشدهای اندکی را تجربه کردند و شاخص شاخص بازار موازی (رشد بالای مرز) ریزش اندکی را در محدوده ۰.۳۴ درصد تجربه کرد.

در بخش شاخص های جزئی، شاخص رسانه و سرگرمی عربستان نیز ریزش نسبتا شدیدی را تجربه کرده و ۱.۷۴ نسبت به دیروز سقوط کرده است. شاخص انرژی در بورس عربستان سعودی با رشد ۰.۴۸ درصدی برآیند بازار را به سمت مثبت تغییر داده است.

بورس مصر

شاخص فهرست نیل در بورس قاهره با افزایش ۲۰.۴۸ درصدی مواجه شد شاخص صفحه اول EGX ۳۰ نیز با ریزش ۴.۳۱ درصدی مواجه شده است، نوسان قیمتی در روزهای اخیر در بازار بورس قاهره شدت گرفته و برخی از شاخص های کلی بورس به شدت جابجا می شوند به عنوان نمونه شاخص ایزومتریک EGX ۵۰ سقوط بیش از ۶ درصد را در معاملات امروز تجربه کرد که رقم بسیار سنگینی است.

کد خبر: ۵٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha