۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
حرکت پروژه‌های عمرانی در مسیر ناهموار بودجه ۱۴۰۰
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

حرکت پروژه‌های عمرانی در مسیر ناهموار بودجه ۱۴۰۰

سرگزی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در اجرای پروژه های عمرانی، تأمین تجهیزات و مصالح است، حال با توجه به افزایش چشمگیر قیمت مصالح، باید دید که آیا افزایش ۳۷ هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی می تواند راهگشا باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی، با اشاره به رویکرد دولت در تأمین اعتبارات پروژه های عمرانی در سال آتی، گفت: اعتبار حوزه عمرانی در سال آینده حدود ۱۰۴ هزار میلیارد تومان دیده شده است، بودجه این بخش در سال ۹۹ حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان بود، حال این آمار نشان می دهد که بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
محمد سرگزی

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید در نگاه اول، افزایش ۳۷ هزار میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، اقدامی مثبت باشد اما باید تمام عوامل تأثیرگذار در روند فعلی اجرای پروژه ها در نظر گرفته شود.

افزایش ۳۷ هزار میلیاردی بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۰ با توجه به گرانی مصالح گره‌گشا نیست
وی گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در اجرای پروژه های عمرانی، تأمین تجهیزات و مصالح است، بر اساس آمارها قیمت تیرآهن در یک سال اخیر حدود ۱۹۸ درصد افزایش یافته و مابقی مصالح عمرانی نیز بسیار گران شده است، حال با این شرایط باید دید که آیا افزایش ۳۷ هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی می تواند راهگشا باشد.

اعتبار ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی حوزه عمرانی نمی تواند مسیر پروژه های عمرانی را هموار کند
سرگزی با بیان اینکه اعتبار ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی حوزه عمرانی نیز نمی تواند مسیر پروژه های عمرانی را هموار کند، افزود: با توجه به افزایش قیمت مصالح و هزینه های مرتبط با پروژه ها، بودجه عمرانی نه تنها افزایشی نداشته، بلکه این اعتبارات نمی تواند با موج گرانی ها و هزینه ها رقابت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در سال های اخیر شاهدیم که روند و میزان تخصیص اعتبارات پروژه های عمرانی بسیار آهسته و محدود بوده، این مسئله موجب شده که درصد بسیار کمی از پروژه ها تکمیل و به بهره برداری برسند، حال مهم ترین آفت این مسئله، فرسوده شدن پروژه ها پیش از بهره برداری از آن است.

کد خبر: ۵۸٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha