۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
نهال کاری در سطح ۱۰۵ هکتار از اراضی و کانون های گرد و غبار ایلام
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام خبر داد؛

نهال کاری در سطح ۱۰۵ هکتار از اراضی و کانون های گرد و غبار ایلام

ایلام- ابدالی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از نهال کاری در سطح ۱۰۵ هکتار از اراضی و کانون های گرد و غبار ایلام خبر داد.

غلامرضا ابدالی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در راستای حفاظت از خاک، نهال کاری در سطح ۱۰۵ هکتار از اراضی و کانون های گرد و غبار در منطقه حفاظت شده کولگ واقع در شهرستان مهران در جنوب استان ایلام انجام شده است.

وی عنوان کرد:  نهالکاری حدود ۲۰۰ هکتار از دیگر اراضی منطقه حفاظت شده کولگ نیز با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام صورت گرفته است.

مدیرکل محیط زیست ایلام تصریح کرد: کپه کاری و بذرپاشی در سطح یک هزار هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده کولگ در راستای جلوگیری از فرسایش های بادی و آبی در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائل استان ایلام در حفاظت از خاک، بحث فرسایش بالای خاک است که بسیار از میانگین جهانی و کشوری بالاتر است، افزود: با تصویب آیین نامه اجرای قانون حفاظت از خاک، بزودی واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی و خدماتی ملزم به انجام خوداظهاری خاک های مشکوک به آلودگی در محدوده فعالیت آنها می شوند.

ابدالی تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه آلودگی در خاک توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی، باید آلوده کنندگان مراتب را سریعاً به اداره کل حفاظت محیط زیست اعلام نمایند تا پس از بررسی و حضور کارشناسان، مراحل سنجش، برآورد خسارات و پاکسازی بصورت اصولی انجام گیرد.

کد خبر: ۵۸٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha