۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
۵۰۰ هزار تن نارنگی در مازندران تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۵۰۰ هزار تن نارنگی در مازندران تولید می شود

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پیش بینی تولید ۵۰۰ هزار تن نارنگی در استان گفت: ۷۰ درصد تولیدات به سایر مناطق کشور ارسال شده است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار ظرفیت تولید مرکبات در استان را دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال جاری بیان کرد و گفت: از این میزان ۵۰۰ هزار تن نارنگی است.

وی با عنوان اینکه رقم های مختلف نارنگی از جمله انشو در استان تولید می شود، پیش بینی تولید این محصول را ۵۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد آن به دیگر مناطق و بازارهای کشور ارسال می شود.

شهیدی فر سطح باغات نارنگی در استان را ۲۴ هزار هکتار و سطح باغات مرکبات را ۱۱۳ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون برداشت حدود ۴۰۰ هزار تن از نارنگی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه برداشت پرتقال تامسون از باغات استان شروع شده است، گفت: قیمت مرکبات امسال به نسبت قیمت مطلوب است و هر کیلوگرم نارنگی بالای درخت هفت هزار تومان خریداری می شود.

شهیدی فر با اظهار اینکه امسال میزان صادرات مرکبات نیز رشد قابل توجهی خواهد داشت، افزود: پیش بینی می شود در این بخش نیز رشد خوبی داشته باشیم.

کد خبر: ۵۸٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha