۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
۱۲۰ صنعتگر صنایع‌دستی زنجانی زیر چتر بیمه روستایی عشایری می روند
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

۱۲۰ صنعتگر صنایع‌دستی زنجانی زیر چتر بیمه روستایی عشایری می روند

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: به‌منظور جبران بخشی از خسارت صنعتگران، ۱۲۰ صنعتگر صنایع‌دستی در استان زنجان تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار می‌گیرند.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا،صنعتگران صنایع‌دستی استان بیشترین آسیب را از این بیماری متحمل شدند به‌طوری‌که بیشتر صنعتگران فعالیت خود را تعطیل کردند. 

وی اظهار کرد:  در حال حاضر حدود هزار و ۱۰۰ صنعتگر در استان زنجان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی  و ۴۱ نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، با اشاره به امکان‌پذیر نبودن ایجاد بیمه تأمین اجتماعی برای صنعتگران صنایع‌دستی، گفت: صنعتگرانی که مایل به برخورداری از بیمه هستند می‌توانند با در دست داشتن مجوز صنایع‌دستی به بیمه روستایی و عشایری مراجعه کرده و خود را بیمه کنند.

ارجمند تاکید کرد: پرداخت وام با سود کم به متقاضیان صنایع‌دستی در قالب تسهیلات روستایی عشایری به‌منظور ایجاد و رونق اشتغال در سطح استان از جمله این طرح‌ها است و طرح‌های مذکور پس از ثبت نهایی در سامانه کارا و تصویب کارگروه شهرستان و استان قابل پرداخت است.

کد خبر: ۵۸٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha