۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
۸۰  درصد عکاسان تهران بیکار شدند| واحدهای صنفی عکاسی و فیلمبرداری؛ تعطیل و بدون درآمد
با تعطیلی عروسی ها و تالارها در شرایط کرونایی؛

۸۰ درصد عکاسان تهران بیکار شدند| واحدهای صنفی عکاسی و فیلمبرداری؛ تعطیل و بدون درآمد

یاوری، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران می گوید: با تعطیلی تالارهای پذیرایی عملا صاحبان واحدهای عکاسی و فیلمبرداری در تهران تعطیل شده اند و درآمدی ندارند.

بازار؛  گروه اصناف: «زعفر یاوری» روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار یادآورشد: با انتشار ویروس کرونا و تعطیلی عروسی های در تهران همه واحدهای صنفی اتحادیه بیکار شده اند چون نه عروسی داریم که همکاران ما فیلمبرداری کنند و نه مراسمی در تالارها و اماکن دیگر برگزار می شود.

این مقام مسئول در اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران اظهار داشت: با اینکه همه واحدهای صنفی ما بیکار شده اند، اما فیلمبرداران ویزیتی که موردی به سفارش همکاران ما کار فیلمبرداری داشتند آنها نیز به تبع واحدهای صنفی ما ۱۰۰ درصد بیکار شده اند.

۱۸۰۰ واحد صنفی به کمتر از یک هزار واحد کاهش یافته است  
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران بیان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۸۰۰ واحد صنفی عکاسی و فیلمبرداری در تهران فعال بودند، اما هم اکنون تعداد آن به کمتر از یک هزار واحد صنفی کاهش پیدا کرده است و دلیلی آن هم نبود کار و تعطیلی مجالس در تهران و یا در سطح کشور است.

یاوری با اشاره به تعداد شاغلین در واحدهای صنفی عکاسی و فیلمبرداری در تهران بیان کرد: قبل از شیوع مصیبت کرونا، ما در هر واحد صنفی در تهران ۴ تا ۱۰ نفر به عنوان، عکاس،   فیلمبردار، مونتاژکار و یا خدمه شاغل بودند، اما هم اکنون در این کمتر از یک هزار واحد صنفی در تهران هر کدام حداکثر ۲ نفر شاغل دارند.

از ۱۰ هزارنفر شاغل به ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر کاهش یافته
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران اظهارداشت: در حال حاضر از ۱۰ هزار نفر شاغل در واحدهای صنفی ما در تهران بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر مشغول کار هستند و با تعطیلی عروسی ها و مجالس عملا ۸۰ درصد همکاران ما بیکار شدند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی ما در تهران عملا از ۱۰ ماه پیش بیکار شدند، گفت: با شیوع بیماری کرونا از ۱۰ ماه پیش وقتی مجالس تعطیل شدند، فیلمبرداری و عکاسی نیز در تهران تعطیل شده است.  رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران خاطر نشان کرد: کدام تالار در تهران باز است که همکاران ما فیلمبرداری کنند.

هنرمندان عکاس بیکار شده اند/عکس پرسنلی در دفاتر پیشخوان   
یاوری در ادامه از عکاسی در دفاتر پیشخوان دولت و پلیس + ۱۰ انتقاد کرد و گفت: در حالی که هنرمندان بزرگی در زمینه عکاسی داریم با عکاسی در این دفاتر این همکاران ما بیکار شده اند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران اظهارداشت: حتی اگر کسی اتفاقی عکسی برای پاسپورت و یا شناسنامه در عکاسی های سطح شهر تهران بیاندازند با مراجعه به این دفاتر، عکس ما را قبول ندارند و می گویند که متقاضیان دوباره باید در این دفاتر عکس بگیرد و این موضوع نیز سبب شده عکاسان واحدهای صنفی ما بیکار شوند.

یاوری خواستار حمایت دولت از واحدهای صنفی عکاسی و فیلمبرداری شد و افزود: دولت می تواند به دستگاه های اجرایی و سازمانهای دولتی اعلام کند، عکس پرسنلی فقط در عکاسی ها تهیه شود.

این مقام مسئول در اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران با اشاره به سابقه شروع بکار این اتحادیه در تهران گفت: اتحادیه ما در تهران بیش از ۷۸ سال سابقه کار دارد اما عکاسی پرسنلی باید در دفاتر پیشخوان دولت انجام شود.

مالیات بر درآمد است نه بیکاری
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران تاکید کرد: دولت باید دریافت مالیات را از واحدهای صنفی عکاسی و فیلمبرداری خودداری کند چون که این واحدهای صنفی درآمدی نداشتند و مالیات بر درآمد است نه مالیات بر بیکاری.  

یادآورشد: دولت می تواند برای بیمه تامین اجتماعی همکاران باقی مانده در این صنف نیز تخفیف هایی را به علت تعطیلی کار در نظر بگیرد تا از این معضل بزرگ (بیماری کرونا) که برخی از واحدهای صنفی گرفتار آن شده اند بتوانیم با مشکلات کمتری عبور کنیم.

با تعطیلی کار اقساط تسهیلات چگونه پرداخت شود؟
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر استفاده از تسهیلات ۱۲ و یا ۱۶ میلیون تومانی به ازای عدم تعدیل نیروی انسانی در واحدهای صنفی و شرکت های بیان کرد: ما این مساله را به همه واحدهای صنفی در تهران اعلام کردیم اما کسی که کارش تعطیل شده با دریافت این وام اقساط آن را چطوری پرداخت خواهد کرد.

قیمت رول کاغذ حساس وارداتی بیش از ۵ میلیون تومان
این مقام مسئول در اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران با اشاره به افزایش ۱۰ برابری قیمت کاغذ های رولی و مواد شیمیایی مورد استفاده در عکاسی ها گفت: کاغذ حساس رولی که وارداتی است قبلا ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت، اما هم اکنون قیمت آن به بیش از ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

یاوری با بیان اینکه قیمت داروهای شیمیایی در عکاسی ها ۱۰ برابر شده و قیمت کاغذ های عکاسی پرینتری نجومی افزایش یافته است گفت: با این هزینه ها فعالیت در این واحدهای صنفی بسیار سخت و غیر ممکن شده است.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران در پایان تصریح کرد: تمام لوازم عکاسی وارداتی است و در کشور ما لوازم و تجهیزات عکاسی تولید نمی شود و این نیز وسایل اولیه مورد نیاز عکاسی و فیلمبرداری را در کشور بسیار گران کرده است و کسی به دنبال فعالیت در این صنف نیست.     

کد خبر: ۵۸٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha