۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
روش‌های سرمایه‌گذاری کم ریسک در بازار سرمایه/ توصیه‌هایی به سرمایه‌گذاران
عضو شورای عالی بورس تشریح کرد

روش‌های سرمایه‌گذاری کم ریسک در بازار سرمایه/ توصیه‌هایی به سرمایه‌گذاران

اسلامی، عضو شورای عالی بورس به سرمایه‌گذاران توصیه کرد برای ورود به بازارسرمایه آگاهی و دانش لازم داشته باشند و افزود: البته سطح دانش مورد نیاز با توجه به مدل ورود به این بازار (مستقیم یا غیرمستقیم) متفاوت است، اما به هر حال دانستن شیوه های کلی معامله، شناخت از فضای بازار و آگاهی از اطلاعات مالی برای وارد شدن در این بازار، ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، سعید اسلامی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران به افرادی که نمیخواهند وقت زیادی در این بازار بگذارند پیشنهاد کرد: بهتر است این افراد از خدمات تخصصی نهادهای دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به ویژه شرکت های مشاورسرمایه گذاری و شرکت های سبدگردان استفاده کنند یا اینکه از طریق صندوق های سرمایه گذاری به طور غیر مستقیم به سرمایه‌گذاری در این بازار بپردازند.

وی اضافه کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نهادهای دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و توسط تیم‌های متخصصی اداره می شوند و به این ترتیب می توانند برخی از ریسک‌های سرمایه گذاری را به طور مناسبتری کنترل کنند. البته سرمایه گذاران باید بدانند که بازارسرمایه در ذات خود دارای ریسک است. از طرفی هم چون مجموعه اقتصاد ما دارای ریسک هایی بیشتر از کشورهای با ثبات اقتصادی است، کنترل ریسک در آن از ارزش زیادی برخوردار است.

اسلامی بیان کرد: بهتر است سرمایه گذاران پول های ضروری خود را وارد بازار سرمایه نکنند؛ اساسا فعالان حرفه‌ای بازارسرمایه هم با فروش دارایی های خود به بازارسرمایه وارد نمی شوند، زیرا همانطور که اشاره شد، این بازار به دلیل ریسک هایی که در ذات خود دارد ممکن است موجب خسران در دارایی ها شود.  

کد خبر: ۵۸٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha