۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
خسارت ۲۰۰ میلیاردی سرمازدگی به محصولات کشاورزی اصفهان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خسارت ۲۰۰ میلیاردی سرمازدگی به محصولات کشاورزی اصفهان

اصفهان– شیشه‌فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سرمازدگی ۲۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان استان خسارت زده و این در حالی است که تنها ۱۰ درصد محصولات بیمه هستند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به بارش باران و برف در همه محورهای استان اصفهان اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها به این گونه است که بارش باران در همه استان گزارش شده و بارش برف را در غرب و جنوب استان داریم.

بارش ۱۰ سانتی‌متر برف در سمیرم و فریدونشهر
وی افزود: تاکنون بارش ۱۰ سانتی‌متر برف در شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر گزارش شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارش‌های امروز تا ظهر در شهر اصفهان و مناطق مرکزی ادامه می‌یابد ودر بعد از ظهر بارش باران وبرف در شمال استان به ویژه شهرستان‌های کاشان و قمصر پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: این سامانه به تدریج از شرق استان خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاهش شش تا هشت درجه‌ای دما از امروز تا روز سه شنبه در اصفهان پیش بینی شده است، ابراز داشت: کشاورزان باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند و اقدامات لازم را برای حفظ محصولات خود انجام دهند.

شیشه فروش  افزود: باید توجه داشت که تا پایان هفته جاری در اصفهان و مناطق صنعتی این استان شاهد انباشت آلاینده‌ها به دلیل سکون هوا خواهیم بود.

تاکنون کمبود گاز گزارش نشده است
وی با بیان اینکه سوخت دوم برای مناطق سردسیر و صنایع استان اصفهان تامین شده است، افزود: هنوز از این سوخت استفاده نشده و کمبودی در استان نداشته‌ایم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شرایط یخ زدگی را در اکثر جاده‌های استان داریم، گفت: برای این امر اقدامات پیشگیرانه از جمله در ۱۰ محرو مواصلاتی اصلی استان داشته‌ایم که برای این امر تامین نمک و شن در اولویت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هشدارهای لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر داده شده است، اضافه کرد: برای این امر اجرای طرح‌های ساماندهی آب‌های سطحی در دستور کار بوده و ساماندهی رودخانه‌ها و بازگشایی مسیل‌ها را نیز اجرایی کرده‌ایم.

فعالیت ۲۴۲ پایگاه امداد و نجات در اصفهان
شیشه فروش با بیان اینکه ۲۴۲ پایگاه امداد و نجات در استان اصفهان برای کمک به هر گونه آسیب در ناشی از بارش باران و برف فعال است، ادامه داد: از این تعداد ۴۳ راهدار خانه، ۴۲ پایگاه هلال احمر و ۱۶۰ پایگاه اورژانس فعال است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد سیل در ۱۰۹ شهرداری گفت: میانگین بارش استان تا روز گذشته ۴۴ میلیمتر بوده که مناسب ارزیابی شده است ضمن اینکه بارندگی‌های امسال در همه مناطق استان بوده است.

تنها ۱۰ درصد محصولات کشاورزی بیمه است
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه به لزوم بیمه شدن محصولات کشاورزی در استان اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: در این زمینه علی رغم تاکیدات صورت گرفته تنها ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی در استان بیمه شده‌اند.

وی تاکید کرد: مهلت بیمه کشاورزان تا آخر آذرماه تمدید شد و چنانچه کشاورزان نسبت به بیمه محصولات و زمین‌های خود تا قبل از پایان آذر ماه اقدام کنند مشمول دریافت بسته‌های تشویقی خواهند شد.

شیشه فروش با بیان اینکه خسارات کشاورزی در سال جاری در فروردین مهر ماه در استان اصفهان گزارش شده است، ابراز داشت: در فروردین یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی و یک هزار و ۹۰۰ هکتار از باغات آسیب دیدند که خسارت برآورده ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در مهر ماه نیز ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی و ۳۷۰ هکتار از باغات استان اصفهان دچار سرمازدگی شدند که در این زمان نیز ۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان استان خسارت وارد شد.

کد خبر: ۵۸٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha