۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
سود بزرگ بانک های کوچک
بازار بررسی کرد؛

سود بزرگ بانک های کوچک

نگاهی به آمارهای ارائه شده از سوی خود بانک های کشور، از رشد بزرگ بانک های کوچک حکایت می کند، این در حالی است که از سوی بانکهای ادغامی، گزارش عملکردی ارائه نشده است.

بازار- وحید بلالی: سود یا زیان انباشته یکی از فاکتورهای دقیق بررسی وضعیت بانک ها است.  بر همین اساس در این حوزه گزارش هایی از سوی خود بانکها ارایه شده است.  البته گزارش های ارسال شده از طرف بانک ها بوده و از طرف سازمان بورس هنوز حسابرسی نشده است و بانک های انصار، حکمت و موسسه مالی اعتباری کوثر به علت ادغام با بانک سپه از سال قبل متوقف شده و به همین علت گزارشی را نیز منتشر نکرده‌اند.

بانک شهر

 زیان انباشته بانک شهر در حسابرسی ۹ ماهه تا آخر آذر ماه سال جاری  (۱۵۰,۲۰۰,۵۹۱) میلیون ریال بوده است این در حالی است که زیان انباشته این بانک در آخرین روز سال قبل ۱۱۳,۲۰۸,۶۸۴ بوده و زیان انباشته این بانک ۳۳ درصد نسبت به ابتدای سال افزایش یافته است.

بانک ملت

در بانک ملت سود انباشته در پایان آذر ماه ۱۷,۶۵۸,۱۲۹ میلیون ریال بوده در صورتی که سود این بانک در پایان سال گذشته ۸۰,۵۵۵,۴۳۱ میلیون ریال بوده که نشان دهنده افت ۷۸ درصدی سود این بانک در ۹ ماه دارد.

بانک تجارت

زیان انباشته بانک تجارت در گزارش ۹ ماه در پایان آذر، ۱۲۲,۲۱۷,۴۳۲ میلیون ریال بوده در حالی که زیان انباشته این بانک در پایان سال قبل ۱۰۹,۵۱۲,۹۴۰ بوده که نسبت به این میزان، زیان بانک ۱۲ درصد افزایش یافته است.

بانک پارسیان

زیان انباشته این بانک در گزارش ۹ ماهه ۵۸,۸۶۳,۲۵۷  میلیون ریال بوده در حالیکه زیان انباشته بانک پارسیان در انتهای سال گذشته میزان ۳۷,۷۹۵,۴۶۵ بوده که ۵۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

بانک صادرات

این بانک از بانک هایی است که زیان انباشته بسیاری دارد، زیان انباشته بانک صادرات در پایان آذر ماه ۹۸ ، ۸۱,۱۹۳,۰۷۳ میلیون ریال بوده که نسبت به انتهای سال قبل یک درصد هم کاهش داشته در سال گذشته زیان انباشته بانک صادرات ۸۲,۰۶۹,۸۴۳ میلیون ریال بود.

بانک سرمایه

میزان زیان انباشته این بانک در پایان سال قبل ۱۹۴,۰۰۱,۷۶۹ میلیون ریال بوده در حالی که این میزان در گزارش ۹ ماهه سال جاری با ۳۱ درصد افزایش به ۲۵۴,۷۰۵,۷۱۷ رسیده است.

بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد در گزارش خود به سامانه کدال سود یا زیان انباشته در پایان سال قبل را مشخص و درج نکرده است اما سود انباشته در پایان ۹ ماهه امسال این بانک میزان ۸,۴۱۵,۴۸۲ میلیون ریال بوده است.

بانک دی

زیان انباشته بانکی دی در پایان سال قبل میزان، ۸۲,۳۹۶,۶۱۶ میلیون ریال بود و با افزایش ۴۵ درصدی این زیان به عدد ۱۱۹,۳۳۳,۰۰۸ رسیده است.

بانک اقتصاد نوین

زیان انباشته بانک اقتصاد نوین در پایان سال قبل ۶,۸۴۲,۸۹۱ میلیون ریال بوده در حالی که میزان زیان این بانک با افزایش چشمگیر ۱۲۸ درصدی به عدد ۱۵,۵۸۳,۶۲۸ رسیده است.

موسسه مالی اعتباری ملل

سود انباشته این بانک در پایان سال قبل عدد ۱,۰۸۸,۱۰۲ میلیون ریال بود در حالی که این سود با افزایش خوب ۱۲۱ درصدی به عدد ۲,۴۰۸,۱۸۶ رسیده که عدد فوق العاده ای است در حالی که بیشتر بانک زیان ده بوده و زیانشان نیز افزوده شده است.

بانک کارآفرین

بانک کارآفرین عدد ۶۴۵,۹۰۴ میلیون ریال را در گزارش پایان سال گذشته خود ثبت کرده و سود انباشته این بانک با افزایش ۱۲۴ درصدی به ۱,۴۴۵,۲۴۸ میلیون ریال رسیده که عدد قابل توجهی است.

بانک پست

زیان انباشته پست بانک ایران تا پایان سال ۹۷ عدد ۱۱,۲۴۱,۹۷۷ میلیون ریال درج شده است ، زیان انباشته این بانک در پایان آذر سال جاری تقریبا برابر زیان انباشته تا پایان سال قبل بوده و عدد ۱۱,۱۸۷,۱۴۰ برای آن درج شده است.

بانک سینا

سود انباشته این بانک در پایان سال قبل عدد ۲۶۰,۹۳۴ میلیون ریال بوده که در پایان آذر ماه امسال با رشد عجیب ۳۶۲ درصدی به عدد ۱,۲۰۶,۲۰۹ میلیون ریال رسیده است.

بانک خاورمیانه

سود انباشته این بانک در پایان سال قبل عدد ۳,۷۹۹,۳۰۱ درج شده و سود انباشته این بانک در پایان آذر ۹۸ به عدد ۵,۱۷۲,۴۸۶ رسیده که رشد ۳۶ درصدی را نشان می دهد.

کد خبر: ۵٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha