۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶
افزایش آب‌بهای نخیلات منطقی نیست/ لزوم حمایت دولت از کشاورزان
نماینده دشتستان تاکید کرد؛

افزایش آب‌بهای نخیلات منطقی نیست/ لزوم حمایت دولت از کشاورزان

بوشهر - نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که درآمد کشاورزان کاهش یافته است، افزایش آب‌بهای نخیلات منطقی نیست و انتظار می‌رود دولت حامی کشاورزان باشد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه شده، از همه متخصصین و نخبگان می‌خواهم که لایحه را مورد بررسی قرار دهند و نکات کارشناسی را به بنده منتقل کنند تا دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه نکات اصلاحی و پیشنهادی را با استدلال کارشناسی مورد بررسی قرار خواهیم داد افزود: لایحه بودجه مهمترین کار در طول سال است و مردم در بررسی لایجه بوده به ما کمک کنند و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۰ شاهد تحول باشیم.

رضایی افزود: چالش جدی ما در استان و کشور بحث اشتغال است. نخبگان ما پاسخ دهند چگونه می‌شود با وضعیت مالی و اقتصادی کشور در شرایط فعلی، اشتغال ایجاد کنیم. با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری. در مورد اشتغال هر پیشنهادی داریم به ما ارائه دهید.

وی در مورد سوالی در مورد آب‌بهای نخیلات دشتستان بیان کرد: امسال شرایط اقتصادی نخلداران اجازه نمی‌دهد که حقابه بیشتر شود. نسبت به پارسال هزینه‌های کشاورز بیشتر شده و درآمد او کاهش یافته است. حالا چطور باید آب‌بها افزایش یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید ملاحظه حال کشاورزان را بکند و اگر آب‌بها بخشیده نشود حداقل تثبیت شود.

وی  اضافه کرد: متاسفانه برخی مدیریت‌ها اینقدر ضعیف است که توان تامین روغن مردم را هم نداریم و تاوان آن را مردم باید بدهند. مسئله پیچیده نیست و فقط مدیریت صحیح می‌خواست ولی در استان بوشهر و برخی از استان‌ها شاهد مشکلات زیادی بودیم.

کد خبر: ۵۸٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha