۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
عدم موفقیت دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

عدم موفقیت دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

سرگزی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس یازدهم برای رفع معضل کمبود مسکن، طرح جهش تولید و تأمین مسکن را تدوین کرد، حال پیش بینی می شود که برای اجرای این طرح اعتباری حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است، بنابر این ایجاد ردیف اعتباری ۲ هزار میلیاردی در حوزه مسکن سازی در بودجه ۱۴۰۰ بسیار ناچیز و کم اثر خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی، با اشاره به روند تأمین اعتبارات برای اجرای پروژه های مسکن سازی دولتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده برای اجرای پروژه های زیر نظر وزارت راه و شهرسازی از جمله مسکن مهر، بازآفرینی شهری، مصلی تهران و طرح اقدام ملی مسکن، اعتباری حدود ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که این ردیف اعتباری نشان دهنده افزایش ۵۰۰ میلیاردی بودجه این حوزه نسبت به سال ۹۹ است.
طرح اقدام ملی مسکن

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نمایانگر این مسئله است که در سال آتی نیز اقدام اساسی برای تولید مسکن و تکمیل برخی پروژه های مربوطه صورت نخواهد گرفت.

اعتبار ۲ هزار میلیاردی تأثیری در توسعه ساخت وساز مسکن ندارد
وی گفت: مجلس یازدهم برای رفع معضل کمبود مسکن، طرح جهش تولید و تأمین مسکن را تدوین کرد که بر اساس آن سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی ساخته خواهد شد، حال پیش بینی می شود که  برای اجرای این طرح اعتباری حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است، بنابر این ایجاد ردیف اعتباری ۲ هزار میلیاردی در حوزه مسکن سازی بسیار ناچیز و کم اثر خواهد بود.

سرگزی تصریح کرد: دولت در سال های اخیر برنامه ریزی کلانی را برای اجرای پروژه هایی مانند بازآفرینی شهری و طرح اقدام ملی مسکن انجام داد، اما متأسفانه هیچ کدام از این پروژه ها موفقیت آمیز نبوده است، به طور مثال طرح اقدام ملی مسکن هنوز بعد از گذشت چندین ماه عملیاتی نشده است.

بازار مسکن نیازمند یک اقدام عملی و گسترده در عرصه ساخت و ساز است
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن نیازمند یک اقدام عملی و گسترده در عرصه ساخت و ساز است، در غیر این صورت با تخصیص قطره چکانی اعتبارات نمی توان به توسعه کلان دست یافت.

کد خبر: ۵۸٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha