۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
صف طولانی جلوی پمپ بنزین‌ها در عربستان سعودی

صف طولانی جلوی پمپ بنزین‌ها در عربستان سعودی

تعداد زیادی خودرو به سبب بحران بی سابقه سوخت در جیزان، ساعت‌ها و بلکه روزها در صفوف طولانی پشت سر یکدیگر در انتظار سوخت به سر می‌برند.

به گزارش بازار، شهروندان عربستان سعودی در استان‌های جنوبی در حالی که این کشور روی اقیانوسی از ذخایر نفتی خوابیده است، مجبورند به سبب کمبود سوخت ساعت‌ها در صف پمپ بنزین‌ها منتظر دریافت سوخت بایستند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی که با تصویری از صف طولانی خودروها همراه بود گفت: آنچه می‌بینید، صف خودروها در یمن یا غزه تحت محاصره نیست بلکه در عربستان سعودی است که بیشترین ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد. تعداد زیادی خودرو به سبب بحران بی سابقه سوخت در جیزان، ساعت‌ها و بلکه روزها در صفوف طولانی پشت سر یکدیگر در انتظار سوخت به سر می‌برند.

در ادامه گزارش همراه با پخش تصاویر غیرحرفه‌ای از خشم و عصبانیت مردم در پمپ بنزین‌های مناطق جنوبی عربستان سعودی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، آمده است: این تصاویر، خشم اهالی استان‌های جنوبی عربستان را نشان می‌دهد که نظام سعودی با آن‌ها مثل شهروندان درجه دهم رفتار می‌کند. این امر حاکی از نرسیدن بنزین به این مناطق طی سه روز گذشته است.

در ادامه گزارش پس از پخش تصاویری غیرحرفه‌ای از صفوف طولانی جلوی پمپ بنزین‌ها در مناطق جنوبی عربستان که تهیه کننده آن از دومین روز بحران سوخت در این مناطق سخن می‌گوید، آمده است: شرکت آرامکو اعلام کرد فعالیت‌های طبیعی خود را به شکل کامل در مرکز توزیع فرآوردهای نفتی در جیزان از سرگرفته است. این در حالیست که شرکت آرامکو چهارشنبه گذشته، مشکلات فنی در یکی از ایستگاه‌های پمپاژ را علت بروز مشکل در توزیع مشتقات نفتی اعلام کرد هرچند توضیح بیشتری درباره علت بروز این مشکل نداد.

المسیره در ادامه پس از پخش قسمتی از بخش خبری یکی از شبکه‌های تلویزیونی عربستان سعودی که طی آن خبر مشکل فنی در تاسیسات پمپاژ آرامکو در جیزان به عنوان علت نرسیدن سوخت به پمپ بنزین‌ها اعلام شد، اعلام کرد: این توجیهات مقامات رسمی عربستان برای بسیاری از ناظران اوضاع عربستان و نیز ساکنان منطقه جیزان قانع کننده نبوده است. اهالی این منطقه مقامات کشور را به بی توجهی به مشکلات کنونی خود متهم می‌کنند. مطالبی که برخی از شهروندان عربستانی در شبکه‌های مجازی منتشر کرده اند، به خوبی این نارضایتی و قانع نشدن از توجیهات مقامات رسمی کشور را نشان می‌دهد. شهروندان مناطق جنوبی معتقدند اگر مشکل در استان دیگری روی داده بود، مقامات رسمی سه روز برای حل مشکل آن‌ها تاخیر نمی‌کردند.

کد خبر: ۵۸٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha