۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس؛ ورود شاخص کل به محدوده مقاومتی سرسخت
بازار بررسی می‌کند؛

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس؛ ورود شاخص کل به محدوده مقاومتی سرسخت

شاخص کل برای صعود این هفته راه سختی را در پیش دارد در صورت عبور از این مقاومت ها راه خوبی برای صعود دارد وگرنه چند روز تا چند هفته نوسان خواهد کرد.

وحید بلالی؛ بازار: این روزها بحث های زیادی درباره روند شاخص کل و مقاومت آن وجود دارد، با بررسی مقاومت ها و حمایت های شاخص کل دید بهتری به شما برای سرمایه گذاری در بورس خواهیم داد:

شاخص کل امروز با رشد ۱۹۷۳۰ واحد در کانال یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد رسید و از سد اولین مقاومت میان مدت گذشت، با بررسی کندل ها و حمایت ها و مقاومت ها در تایم فریم روزانه، مقاومت های پیش روی شاخص کل را بیان می کنیم.

شاخص کل این هفته برای رسیدن به صعود، ابتدا مقاومت یک میلیون و ۶۰۳ هزار واحد را دارد و این محدوده تا محدوده یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مقاومت اصلی بازار در تایم فریم کوتاه مدت است که برخی از کارشناسان اعتقاد دارند در این محدوده شاخص کل به مقاومت برخورد خواهد کرد و عقب نشینی و استراحت حداقل یک هفته ای را شاهد خواهیم بود برخی دیگر از کارشناسان نیز اعتقاد دارند این استراحت به عوامل زیادی بستگی دارد و شاید شاخص کل در این مقاومت با استراحت چند ساعته باز هم بتواند صعودی شود.

شاخص کل بورس بعد از گذر از مقاومت در محدوده یک میلیون و ششصد هزار واحد( که زمان توقف شاخص در آن مشخص نیست) با دو مقاومت اصلی یک میلیون و ۷۱۸ تا یک میلیون و یک میلیون و ۷۷۷ هزار واحد مواجه است.

برای بررسی دقیق‌تر مقاومت های شاخص کل این بار، مقاومت ها را در سیستم ایچیموکو بررسی کرده ایم، شاخص کل وارد یک محدوده مقاومتی سنگین در ابرکومو قرمز شده و برای گذر از این ابر، باید چهار روز آینده مثبت باشد، طبق ایچیموکو هم سرسخت ترین مقاومت در محدوده یک میلیون و ششصد هزار واحد است، که با سنکوی بی و مقاومت تاریخی در این نقطه تلاقی خواهد کرد.

نکته ای که شاید نگران کننده به نظر برسد برخورد استوک استیک با سقف و تلاش برای جهت دهی به سمت پایین است، شاخص پول هوشمند هنوز در تایم فریم روزانه به محدوده اشتیاق خرید نرسیده و این بدین معنی است که بسیاری از حرفه ای های بازار هنوز با تمام پول خود به بازار وارد نشده اند و حقیقی ها نیز برای ورود کامل پول خود بدین نقطه تردید دارند.

کد خبر: ۵۸٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha