۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
جلوگیری از تخلفات با استفاده از سامانه جامع تجارت
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران اعلام کرد

جلوگیری از تخلفات با استفاده از سامانه جامع تجارت

رهبری، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران استفاده از سامانه جامع تجارت ایران را سبب متناسب شدن پیگیری و جلوگیری از تخلفات با توان نظارتی و کنترلی کشور دانست.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سید علی رهبری رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران، پیشرفت ۷۰ درصدی سامانه جامع تجارت ایران را قابل قبول توصیف کرد و افزود: سامانه جامع تجارت مسایل چند بعدی، بین دستگاهی و پیچیده ای را حل می کند و راهکارهای ارایه شده نیز باید بتوانند ابعاد مختلف را پوشش دهند و پاسخگویی لازم را برای ذینفعان داشته باشند.

وی با بیان اینکه این گونه راهکارها در کشورهای پیشرفته طی چند دوره به نتیجه می رسند، تصریح کرد: آنچه که کشورها در این موضوع باید لحاظ نمایند، این است که تلاشهای چندساله زیرساخت نهایی را پوشش دهد.

سامانه های دیگر دستگاه ها با سامانه جامع تجارت به صورت هماهنگ عمل می کنند
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران در ادامه بیان کرد: سامانه های متعلق به دیگر دستگاه ها با سامانه جامع تجارت به صورت هماهنگ عمل خواهند کرد و فعالان اقتصادی از طریق این سامانه با دولت مرتبط می شوند و دولت نیز با حفظ استقلال و مالکیت داده های خود، از طریق این سامانه به فعالان اقتصادی خدمات می دهد.

تمام دستگاه های کلان مرتبط با فعالیتهای اقتصادی در سامانه جامعه تجارت دخیل هستند
رهبری با بیان اینکه تمام دستگاه های کلان مرتبط با فعالیتهای اقتصادی با سامانه جامعه تجارت دخیل هستند، گفت: موضوعات مرتبط با تجارت داخلی و خارجی از جمله کارت بازرگانی، ثبت سفارش ها و مجوز ورود، تامین ارز، حمل و نقل بین الملل، تخلیه و انبارش کالا و تشریفات گمرکی، حمل و نقل داخلی و فروش کالا در این سامانه به انجام می رسد.

رسیدگی به استعلامات و فرآیندها به صورت الکترونیکی در سامانه جامع تجارت
وی در خصوص صدور کارت بازرگانی از طریق این سامانه گفت: با ارایه درخواست در این سامانه، تمامی استعلام های لازم برای صدور کارت (۱۳ استعلام برای فرد حقیقی و ۱۷ استعلام برای فرد حقوقی) به صورت الکترونیکی رسیدگی و پاسخ داده می شود.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران اضافه کرد: شرایط صدور به صورت الکترونیکی و بدون دخالت انسانی و رویه های کاغذی بررسی می شود.

متناسب شدن پیگیری و جلوگیری از تخلفات با توان نظارتی و کنترلی کشور
رهبری با بیان اینکه با استفاده از این سامانه تخلفات احتمالی کاهش می یابد، بیان کرد: پیگیری و جلوگیری از تخلفات نیز با توان نظارتی و کنترلی کشور تناسب می‌یابد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: حرکت به سمت فناوری اطلاعات رویه کشورهای پیشرفته برای حذف مفاسد از رویه های اجرایی می باشد که ما داریم به همین سمت حرکت می کنیم.

کد خبر: ۵۸٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha