۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
طرح رهگیری سیگار تا پایان سال نهایی خواهد شد
رئیس گروه توزیع مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت صمت:

طرح رهگیری سیگار تا پایان سال نهایی خواهد شد

قدردان، رئیس گروه توزیع مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت صمت با تصریح بر اینکه واردات سیگار در سه سال گذشته صفر بوده است، اظهار کرد: سیگارهایی که تولید می شوند در همه مراحل شناسه رهگیری دارند و طرح رهگیری سیگار که از شهریور آغاز شده، تا پایان سال نهایی خواهد شد.

به گزارش بازار، ایوب قدردان رئیس گروه توزیع مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت صمت در خصوص مافیای قاچاق سیگار با تصریح بر اینکه برای مقابله با قاچاق سیگار دستگاه های نظارتی که مسئول کنترل قاچاق هستند باید پاسخگو باشند، گفت: وزارت صمت بر اساس قانونی که شرح وظایف را مشخص کرده است، موظف هستیم اقدام به برنامه ریزی و سیاست گذاری بخش تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید شد، اظهار کرد: برنامه ریزی که برای سال ۹۹ انجام داده بودیم، تولید همین مقدار تا پایان سال است که با وجود شرایط سخت تحریمی، قطعا محقق خواهد شد. در هشت ماه گذشته حدود ۳۶ میلیارد نخ سیگار از طریق ۲۲ واحد تولیدی دخانیات تولید کرده ایم.

رئیس گروه توزیع مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت صمت به سیگارهای قاچاق در کشور اشاره و عنوان کرد: سیگارهای برند قاچاق با درخواست توزیع در کشور صورت نگرفته است و اساسا هدف آن ها بازار ایران نبوده است و در این زمینه مسئولین نظارتی باید پاسخگو باشند. کار اصلی وزارت صمت سیاست گذاری در حوزه تولیدات است هر چند در راه مبارزه با قاچاق اقداماتی نیز انجام داده است.

وی در عین حال از برنامه ریزی های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از قاچاق سیگار گفت و بیان کرد: این اقدامات بر اساس ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات صورت گرفته است و در این راستا طی جلساتی که با دستگاه های مسئول داشته ایم، مراحل پایانی شناسه رهگیری را در حال طی کردن هستیم و فرآیند آن تکمیل شده است.

قدردان با تصریح بر اینکه واردات سیگار در سه سال گذشته صفر بوده است، اظهار کرد: سیگارهایی که تولید می شوند در همه مراحل دارای شناسه رهگیری و کالا دارند و در کارخانه ها این موارد بر روی بسته های تولیدی الصاق می شوند. از شهریور ماه تا پایان سال فرآیند درج شناسه کالایی که توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا انجام شده است، صورت می گیرد و در حقیقت طرح رهگیری سیگار در این مدت نهایی خواهد شد.

وی افزود: در سطح کشور چهار هزار توزیع کننده مجوز دار در سطح عمده فروشی کشوری و استانی داریم که همه این توزیع کننده ها در سامانه جامع تجارت تعریف شده اند و خرید و فروش سیگارها بر اساس نوع سیگار ثبت می شود. در حال حاضر در حال انجام ثبت خرده فروشی های سیگار در سامانه جامع تجارت هستیم و برنامه ریزی کرده ایم از اسفندماه تمام خرید و فروش ها از طریق این سامانه قابلیت رصد شود.

کد خبر: ۵۸٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha