۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
چسبندگی قیمت کالاها به نرخ ارز، موجب گرانی شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

چسبندگی قیمت کالاها به نرخ ارز، موجب گرانی شده است

طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش قیمت کالاها به بهانه افزایش نرخ ارز انتقاد کرد و گفت: سیستم اقتصادی و بانکداری باید درباره ضرورت حکمرانی ریال و عدم وابستگی به دلار فکری اساسی کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره موافقت با گرانی کالاها در ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده، گفت: با رشد نرخ ارز، قیمت کالاها بدون توجه به اینکه ارزبری دارد یا ندارد، افزایش می‌یابد، گرانی محصولات کشاورزی و برخی از کالاهای اساسی گواه این ادعا بوده و این امر بیانگر وجود مشکل در نظام اقتصادی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم اقتصادی و بانکداری باید درباره ضرورت حکمرانی ریال و عدم وابستگی به دلار فکری اساسی کند، افزود: محصولات کشاورزی، فولاد، مس، قیر و ... علیرغم اینکه تولید داخل بوده و ارزبری چندانی ندارد اما با رشد نرخ ارز به سرعت گران می‌شود.

وابستگی و چسبندگی قیمت کالاها به نرخ ارز، موجب گرانی شده است
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وابستگی و چسبندگی قیمت کالاها به نرخ ارز موجب گرانی شده است، اضافه کرد: تولیدکنندگان محصولات خود با نرخ صادراتی در بازار داخلی به فروش می‌رسانند این در حالی است که از آب، برق، گاز و ... ارزان قیمت استفاه می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش قیمت کالاها به بهانه افزایش نرخ ارز انتقاد کرد و ادامه داد: نهادهایی مانند ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده نباید در شرایط کنونی که معیشت مردم ضعیف شده است با افزایش قیمت‌ها موافقت کنند.

کد خبر: ۵۸٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha