۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
عدم رضایت خانوارها از خدمات شرکتهای بیمه ای
عضو شورای عالی بیمه مرکزی عنوان کرد

عدم رضایت خانوارها از خدمات شرکتهای بیمه ای

ثبات، عضو شورای عالی بیمه مرکزی گفت: عدم رضایت از خدمات شرکتهای بیمه ای، مهمترین بحثی است که به صنعت بیمه مربوط می شود.

به گزارش بازار، غلامعلی ثبات عضو شورای عالی بیمه مرکزی، به مناسبت روز بیمه گفت: هر کدام از رشته های بیمه ای بازار هدف و بیمه گذاران خاص خودشان را دارند و در نتیجه مشکلات و راهکارهای هر کدام هم متفاوت است.

وی افزود: به عنوان مثال، بیمه های هواپیما، کشتی و باربری از نظر فرهنگ بیمه ای و عدم توسعه مشکلی ندارند اما در مقابل بیمه های خانوار مانند بیمه درمان، عمر و آتش سوزی منازل و حوادث انفرادی دچار چالشهایی هستند.

عضو شورای عالی بیمه مرکزی به پنج عامل عدم توسعه کافی و عدم استقبال از بیمه های مربوط به خانوار اشاره و بیان کرد: نبود آگاهی لازم در خانوارها نسبت به پوشش های بیمه ای، عدم احساس نیاز به این بیمه ها، عدم توانایی پرداخت حق بیمه، کم اعتمادی و عدم رضایت کافی از خدمات شرکتهای بیمه ای و به طور کلی اعتقاد نداشتن به بیمه از علل اصلی عدم توسعه هریک از رشته های بیمه ای مربوط به خانوارها هستند.

ثبات افزود: عدم رضایت از خدمات شرکتهای بیمه ای در بین این پنج عامل، مهمترین بحثی است که به صنعت بیمه مربوط می شود.

وی با بیان اینکه کم اعتمادی به شرکتهای بیمه ای حتی در پیشرفته ترین کشورها هم وجود دارد گفت: تفاوت اساسی بین ایران و کشورهای پیشرفته درمورد بیمه این است که نهادهای حامی بیمه گذار در این کشورها به شدت قوی و فعالند.

در حقیقت بیمه گذار با اینکه می داند شاید شرکت بیمه ای خسارتش را به موقع و به اندازه ندهد اما بلافاصله می تواند اقدام قضایی و حقوقی کند و از طریق این نهادها، حقش را از شرکت بیمه دریافت کند.

عضو شورای عالی بیمه مرکزی با اشاره به روند مجوزدهی به شرکتهای بیمه‌ای اظهارکرد: بیمه مرکزی طبق قانون، شرایط متقاضیان تأسیس شرکت‌های بیمه را بررسی می کند و در صورت مطابقت شرایط آن ها با قانون، تقاضای تأسیس را در شورای عالی بیمه مطرح می کند و بعد از تأیید شورا هم آن را به مجمع عمومی بیمه مرکزی ارسال می کند و در صورت تأیید مجوز تأسیس صادر می شود.

وی در رابطه با عدم اجرای تعهدات برخی شرکتهای بیمه ای گفت: مشکل اصلی از زمان فعالیت شرکت بیمه ای شروع می شود و اینجاست که بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر باید آنچنان اقتدار قانونی، تخصصی و ابزاری داشته باشد تا عملیات شرکتهای بیمه را به طور متسمر مانیتور کرده و از وضعیت مناسب و به دور از ورشکستگی شرکت بیمه اطمینان حاصل کند.

ثبات افزود: در حال حاضر بیمه مرکزی شاخصها را به صورت دوره ای بررسی می کند و لذا این شاخص‌ها زمانی اعلام می شوند که از دوره مالی شرکت بیمه گذشته است.

کد خبر: ۵۸٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha