۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
تصمیمات ستاد ملی کرونا در تقسیم‌بندی اصناف کارشناسی نیست/ ضرورت واگذاری مدیریت به اتاق اصناف
رئیس اتاق اصناف یزد:

تصمیمات ستاد ملی کرونا در تقسیم‌بندی اصناف کارشناسی نیست/ ضرورت واگذاری مدیریت به اتاق اصناف

یزد- حسنی، رئیس اتاق اصناف یزد ضمن بیان اینکه تعطیلی اصناف بر اساس تقسیم‌بندی ستاد ملی کرونا غیرکارشناسی است، گفت: در صورت واگذاری مدیریت به اتاق اصناف، به‌گونه‌ای تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی می‌شود که رضایت همه‌جانبه در پی داشته باشد.

علیرضا حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، گفت: واحدهای صنفی یزد در هفته دوم آذر ماه، به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کردند اما متأسفانه شاهد موفقیت چشمگیری در این هفته نبودیم. از این رو، از استاندار خواسته‌ایم محدودیت ساعت کاری اصناف به روال هفته‌های گذشته بازگردد.

رئیس اتاق اصناف یزد به تصمیمات غیرکارشناسانه ستاد ملی مبارزه و پیشگیری از کرونا اشاره کرد و افزود: تقسیم‌بندی اصناف در گروه‌های شغلی و اعمال محدودیت بر اساس این تقسیم‌بندی کاری بسیار غیرکارشناسانه بود و باید در نظر داشت همانگونه که ویروس کرونا برای سلامت جامعه و خانواده‌ها مضر است، تعطیلی و نداشتن درآمد نیز برای جامعه خطرناک است.

وی با تشکر از همکاری استاندار و اعضای ستاد استانی با اتاق اصناف، گفت: اتاق اصناف یزد خواستار شد که ستاد استانی بر اساس اصول و ضوابط کارشناسی شده، ابلاغیه دهد و محدودیت‌ها به روال قبل بازگردد.

حسنی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت اصناف به خود اصناف واگذار شود، اتاق اصناف تلاش خواهد کرد به‌گونه‌ای تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی کند که رضایت همه‌جانبه در پی داشته و در عین حال، نتیجه بخش باشد.

رئیس اتاق اصناف یزد در مورد تعطیل نبودن بانک‌ها و برگشت چک‌های اصناف ابراز ناراحتی کرد و اظهار داشت: به عنوان متولی اصناف شرمنده هستم که با وجود عدم رضایت شخصی، مجبورم برخی دستورات را ابلاغ کنم.

وی افزود: خوشبختانه مردم و کسبه با وجود فشارهای اقتصادی و وجود رکود در بازار، همکاری بسیار خوبی با مجموعه استان داشتند و ما نیز از واحدهای صنفی خواهشمندیم تا زمان رفع کامل این بحران به همکاری خود ادامه دهند.

لازم به ذکر است، تصمیمات ستاد کرونا در مورد اصناف برای هفته سوم آذر ماه به این شکل تصویب شد که اصناف و مشاغل ضروری شماره یک تا ساعت ۲۰ و ۳۰ و سایر اصناف فقط تا ساعت ۱۶ و۳۰ قادر به فعالیت خواهند بود. فعالیت رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها نیز به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است.

کد خبر: ۵۸٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha