۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
روند صعودی میزان صادرات کشور
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

روند صعودی میزان صادرات کشور

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به روند صعودی صادرات کشور گفت: مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی، ضمن ایجاد خرسندی در جامعه صادرکنندگان، موجب تسریع و تسهیل در بازگشت ارز حاصل از صادرات و تامین ارز مورد نیاز واردات شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در وبینار تشریح و بسط تصمیمات جلسه یکصد و هفتاد و هفتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت  که با حضور وزیر صمت برگزار شد، ضمن تشریح تصمیمات این جلسه، اقدامات و وظایف هریک از دستگاه‌ها در جهت اجرایی کردن مصوبه مذکور  را عنوان کرد.  

وی با اشاره به ضرورت تبیین جزئیات کامل با هدف رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی و تامین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی، ضروری، مواد اولیه و تجهیزات تولید افزود: در کمیته اقدام ارزی نسبت به تدوین بسته بازگشت ارز حاصل ارز صادرات با هدف تجمیع کلیه دستورالعمل‌ها و بسته‌های بازگشت ارز و ایفای تعهدات ارزی اقدام می‌شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان صادرات غیرنفتی در هشت‌ماهه سال جاری را ۲۱/۴میلیارد دلار برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، از لحاظ ارزشی ۱۹.۶درصد و از نظر وزنی ۱۴درصد کاهش نشان می‌دهد که این آمار بیانگر کاهش روند نزولی صادرات است.

زادبوم همچنین رشد میزان صادرات در آبان ماه سال ۹۹ نسبت به آبان‌ماه سال ۹۸ را ۹ درصد اعلام کرد که بیانگر روند صعودی میزان صادرات است.

وی در ادامه بیان داشت: واردات کشور طی هشت ماهه سال ۱۳۹۹ به ۲۳/۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد از نظر وزنی و ۱۸.۵ درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است.

زادبوم ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی انجام‌شده نیل به اهداف از پیش تعیین شده کمی و کیفی صادرات در سال ۱۳۹۹ با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تراز تجاری کشور در هشت ماهه سال ۹۸برابر با ۱۷۲۱- میلیون دلار بوده که این رقم با افزایش به عدد ۱۶۸۴- در هشت ماهه سال ۹۹ نوید دهنده رشد ۳درصدی است.

گفتنی است، وبینار تشریح و بسط تصمیمات جلسه یکصد و هفتاد و هفتمین ستاد هماهنگی اقتصادی دولت براساس مصوبه اتاق تهاتر کالایی، به همت سازمان توسعه تجارت ایران و با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت برگزار شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزیر صمت، روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در آن حضور داشتند.

کد خبر: ۵۸٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha