۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
فاز توسعه کارخانه سیمان اردبیل به ارزآوری کمک می‌کند
مدیر تولید کارخانه سیمان اردبیل:

فاز توسعه کارخانه سیمان اردبیل به ارزآوری کمک می‌کند

اردبیل- یحیوی، مدیر تولید کارخانه سیمان اردبیل گفت: راه‌اندازی فاز دوم کارخانه سیمان می‌تواند به ارزآوری بیشتر برای کشور کمک کند.

فرزاد یحیوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: واحد صنعتی سیمان اردبیل در ۲۵ سال اخیر فعالیت گسترده‌ای را در تأمین نیاز بازار داخلی و خارجی به این محصول اساسی داشته به طوریکه به توسعه و عمران و آبادانی کشور کمک کرده است.

مدیر تولید کارخانه سیمان اردبیل با بیان اینکه کارخانه سیمان اردبیل مفتخر به کسب لوح صنعت سبز و کیفیت فروش و ارتقا توان تولید در سال‌های اخیر شده است، تصریح کرد: این کارخانه در حال حاضر با ظرفیت کامل اقدام به تولید محصولات متنوع می‌کند.

وی گفت: تولیدات این کارخانه به صورت فله‌ای و کیسه‌ای و در کیفیتی مطلوب روانه بازار مصرف می‌شود که هم اکنون دو محصول فضولانی و تولید سیمان تیپ دو در دستور کار قرار گرفته اما پروانه تولید سیمان تیپ یک و مرکب را نیز کسب کرده‌ایم.

مدیر تولید کارخانه سیمان اردبیل افزود: تولیدات این کارخانه علاوه بر نیاز داخل استان، درخواست متقاضیان سایر استان‌ها را نیز تأمین می‌کند به طوریکه روزانه چهار هزار تن محصول در این واحد تولیدی بسته‌بندی شده و روانه بازار می‌شود.

یحیوی ظرفیت اشتغال این کارخانه را ۳۲۰ نفر به صورت مستقیم اعلام کرد و ادامه داد: ۱۰ هزار نفر از قبل فعالیت سیمان اردبیل مشغول و کسب روزی حلال هستند.

وی در مورد خط دوم تولید این کارخانه و روند احداث آن خاطر نشان کرد: با تکمیل مطالعات و بررسی کارشناسی خط دوم این کارخانه آماده احداث و تجهیز است که توان تولید این خط دو هزار تن خواهد بود.

یحیوی اضافه کرد:‌ با راه‌اندازی این خط تولید نه تنها فرصت اشتغال برای ۲۰۰ نفر فراهم می‌آید بلکه با دستیابی به فناوری و تکنولوژی‌های به روز و تجهیزات مناسب امکان صادرات محصول به کشورهای دیگر فراهم می‌آید.

وی در ادامه بیان کرد: با راه‌اندازی این فاز استان اردبیل می‌تواند به صادرات این محصول به صورت بین‌المللی و خارج از کشور اقدام کند که این امر به ارزآوری بیشتر برای کشور از قبل صنعت سیمان کمک خواهد کرد.

یحیوی اظهار کرد: به رغم تحریم‌ها، ما توانسته‌ایم تولیدات خودمان را عمدتا با تکیه بر نیروی بومی و تجهیزات داخلی با کیفیت و مطلوبیت روانه بازار مصرف کنیم که این کار در سال جهش تولید با توانی مضاعف در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد:‌ به رغم فعالیت کوره‌های متعدد در این کارخانه، آلایندگی محیط زیست این کارخانه در حد بسیار پایین است و به صورت آنلاین این آلایندگی پایش شده و حجم کمی از آلودگی را در این کارخانه شاهد هستیم.

مدیر تولید کارخانه سیمان اردبیل اظهار امیدواری کرد: با افزایش توان تولید کارخانه سیمان اردبیل در سال‌های آینده نه تنها فرصت اشتغال و تولید و توان اقتصادی استان افزایش می‌یابد بلکه به تقویت حوزه عمران و آبادانی و ساخت و ساز کمکی مؤثر خواهد شد.

کد خبر: ۵۸٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha