۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
در منطقه آسیا، تاجیکستان بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده است
بانک جهانی:

در منطقه آسیا، تاجیکستان بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده است

بورونچوک، مدیر منطقه‌ای بانک جهانی برای آسیای میانه گفت: در میان کشورهای این منطقه، تاجیکستان بیشترین آسیب را از پاندمی کرونا متحمل شده است.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، لیلیا بورونچوک، مدیر منطقه‌ای بانک جهانی برای آسیای میانه در یک نشست مجازی اظهار داشت: در میان کشورهای آسیای مرکزی، تاجیکستان بیشترین آسیب را از پاندمی کرونا متحمل شده است.

وی با اشاره به اینکه تاجیکستان بیشتر تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است افزود: زیرساخت‌های دیجیتالی توسعه نیافته و انحصار دولت در این زمینه موثر بوده است.

بورونچوک با تأکید بر اینکه کشورهایی که از فناوری دیجیتال عقب هستند بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند" گفت: هنوز دسترسی به اینترنت پرسرعت در آسیای میانه به ویژه در تاجیکستان محدود است. کمبود زیرساخت‌ها٬ دسترسی به خدمات، آموزش و تسهیلات پزشکی از راه دور را دشوار می‌کند.

بنا بر داده‌های وزارت بهداشت تاجیکستان، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ مورد جدید کووید -۱۹ در این کشور شناسایی شده و ۳۷ بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۲ هزار و ۲۶۹ نفر و تعداد کل بهبودیافتگان نیز به ۱۱ هزار و ۶۷۷ نفر رسیده است. تاکنون ۸۷ نفر به دلیل این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر: ۵۸٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha