۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
مدیران موفق حوزه تولید چه ویژگی هایی دارند؟

مدیران موفق حوزه تولید چه ویژگی هایی دارند؟

مدیریت یک واحد تولیدی یا صنعتی باید از خصوصیات و فاکتورهای مهمی برخوردار باشند تا بتواند یک واحد تولیدی را به خوبی مدیریت کرده و آن را به پیشرفت برساند.

سجاد صفری؛ بازار: یک تولید کننده خوب، ضمن ایجاد یک عملکرد سودآور، نیازهای خریدار عمده یا خرده فروشی خود و مصرف کننده را به تعادل می رساند. موفقیت درازمدت در تولید به عوامل مختلفی، از جمله توانایی تحویل یک محصول قابل فروش و ادامه توسعه آن، توانایی برقراری ارتباط با خریداران و توانایی کار با حاشیه سود زیاد بستگی دارد.

یک محصول با کیفیت بسازید
تولیدکنندگان موفق در ساخت و تحویل محصولات قابل فروش بهای سنگینی پرداخت می کنند؛ این موضوع، شامل مواردی از قبیل طراحی محصول، حفظ کنترل کیفیت در مرحله تولید و جستجوی راه هایی برای بهبود و ارتقای آن است. به عنوان مثال، برنامه های نرم افزاری کنترل کیفیت به شرکت ها کمک می کند تا شکاف هایی که در بهره وری تولید وجود دارد را شناسایی کنند. این موضوع به نوبه خود به شرکت اجازه می دهد تا نقطه ضعف تولید را شناسایی کند و تلاش های بیشتری را برای از بین بردن آن به کار بگیرد.

اتفاقی که معمولاً رخ می دهد این است که توزیع کنندگان و خرده فروشان از بازخورد مشتری استفاده می کنند تا یاد بگیرند که مصرف کنندگان در یک محصول چه ارزشی دارند

بر روابط خریدار تأکید کنید
تولیدکنندگان پیشرفته برای رسیدن به موفقیت، باید نیازهای توزیع کنندگان، خرده فروشان و مصرف کنندگان را در نظر بگیرند. سپس تولیدکنندگان باید در طراحی، توسعه و توزیع محصولات و برای رفع این نیازها تلاش کنند؛ این امر، معمولاً منجر به فروش و سود بیشتر برای همه اعضای فرآیند توزیع و ارزش بهتر برای مشتری نهایی می شود. اتفاقی که معمولاً رخ می دهد این است که توزیع کنندگان و خرده فروشان از بازخورد مشتری استفاده می کنند تا یاد بگیرند که مصرف کنندگان در یک محصول چه ارزشی دارند. سپس توزیع کنندگان و خرده فروشان این بازخورد را با تولید کننده به اشتراک می گذارند تا تولیدکننده تلاش کند محصول خود را برای تأمین نیازهای مشتری اصلاح کند.

بهره وری را بهینه کنید
تولیدکنندگان آینده نگر با کاهش ضایعات و بهبود فرآیندهای کارایی، بهره وری تولید را بهینه سازی می کنند؛ این موضوع، شامل عدم استفاده از تجهیزات منسوخ شده یا آسیب دیده، استفاده از نرم افزار کنترل کیفیت برای شناسایی ضایعات و آموزش و بازآموزی مداوم کارگران است. براساس مشاوره BDC، افزایش بهرهوری، کاهش سطح موجودی و کنترل کیفیت بهتر از جمله راه هایی است که تولیدکنندگان می توانند هزینه های خود را کاهش بدهند و تولید را بهینه کنند. تولیدکنندگان باید استانداردهای خاصی برای آموزش کارمندان داشته باشند و همچنین باید ابزاری برای کمک به آنها در اندازه گیری عملکرد داشته باشند؛ انجام این کار، باعث بهبود کارایی نیروی کار می شود. برای کاهش میزان موجودی کالا، تولیدکنندگان باید روش ارزیابی تقاضای خریدار را بهبود بخشند.

یک مدیر موفق در تولید، حفظ استانداردهای بالای خدمات و ارزیابی منظم عملکرد خدمات را به عنوان یک نکته مهم در نظر می گیرد

بر سرویس دهی تمرکز کنید
مدیران موفق تولید، باید سطح بالایی از خدمات به مشتری را ارائه بدهند تا وفاداری به مشتری و رابطه مناسب با خریداران، شکل بگیرد. تولیدکنندگان باید در هنگام نقص یا تأخیر در تحویل محصولات به مشتری از توزیع کنندگان یا خرده فروشان درخواست خدمات کنند. آنها همچنین باید هنگام ورود محصولات معیوب به بازار، پاسخگوی مصرف کنندگان باشند. یکی از راه های حفظ سطح بالای خدمات به مشتری این است که اطمینان حاصل کنید پرسنل خدماتی کافی برای رسیدگی به موقع با مسائل را در اختیار دارید.
گفتنی است، یک مدیر موفق در تولید، حفظ استانداردهای بالای خدمات و ارزیابی منظم عملکرد خدمات را به عنوان یک نکته مهم در نظر می گیرد.

کد خبر: ۵۸٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha