۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
برگزیت و کووید ۱۹ هر دو در حال ضربه کردن اقتصاد انگلیس

برگزیت و کووید ۱۹ هر دو در حال ضربه کردن اقتصاد انگلیس

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد: دو سوم مشاغل در این کشور به خاطر همه گیری کووید ۱۹ و برگزیت در خطر ورشکستگی قرار دارند.

به گزارش بازار، در ادامه ورشکستگی شرکت‌های بزرگ انگلیسی، شرکت بن مارش در انگلیس که ویژه فروش لباس است، روند اعلان ورشکستگی را آغاز کرد.

شرکت بن مارش که ۲۲۵ شعبه فروش لباس در انگلیس دارد، امسال برای دومین بار قصد دارد یک هزار و پانصد نفر از کارکنان خود را اخراج بیکار کند.

روزنامه گاردین نوشت مسئولان آغاز روند ورشکستگی این شرکت گفته اند اگر خریداری برای این شرکت پیدا نشود، نجات بن مارش ممکن نخواهد بود. شرکت بن مارش که در سال ۱۹۸۲ میلادی راه اندازی شد، پارسال دو هزار و ۸۸۷ نفر، از جمله ۲۰۰ نفر را در دفتر مرکزی اش استخدام کرده بود تا در ۳۱۸ شعبه و نیز امور به فروش اینترنتی و تلفنی مشغول به کار شوند.

روز سه شنبه این هفته نیز درپی ورشکستگی شرکت‌های زنجیره‌ای دبنهامز (Debenhams) و آرکادیا (Arcadia)، بیش از ۲۵ هزار نفر از کارکنان این شرکت‌های بزرگ زنجیره ای، در خطر بیکاری قرار گرفتند.

با ورشکستگی دو شرکت بزرگ و مشهور در انگلیس که چند نوبت تعدیل نیرو هم نتوانست آن‌ها را نجات دهد حلقه‌های جدیدی به زنجیره طولانی شرکت‌های ورشکسته در انگلیس افزوده می‌شود.
روزنامه دیلی میرور هم بر اساس یک سند محرمانه نوشت به دولت انگلیس هشدار داده شده است که شمار زیادی از صنایع به وضعیت قرمز رسیده اند که به بیکاری گسترده کارکنان‌شان منجر خواهد شد.

مرکز ملی آمار انگلیس پیش‌تر اعلام کرد دو سوم مشاغل در این کشور به علل گوناگون از قبیل همه گیری کووید ۱۹، بی ثباتی‌های ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا و ناتوانی در رقابت‌های بین االمللی در خطر ورشکستگی قرار دارند.

ناظران اقتصادی در انگلیس معتقدند هزاران شرکت در این کشور با کمک مالی و تنفس مصنوعی دولت سرپا مانده اند که با قطع این کمک‌ها سونامی ورشکستگی شرکت‌ها در انگلیس براه خواهد افتاد و اکنون نوبت به ورشکستگی غول‌های اقتصادی در این کشور رسیده است.

کد خبر: ۵۸٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha