۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
امریکای شمالی بازار نوظهور گردشگری کشاورزی / رشدگردشگری روستایی با استفاده از فناوری اطلاعات

امریکای شمالی بازار نوظهور گردشگری کشاورزی / رشدگردشگری روستایی با استفاده از فناوری اطلاعات

گردشگری کشاورزی در جهان به عنوان تفریح خانواده ها همراه با قیمت های مناسب روبه رشد است هر چند که با عواملی همچون استانداردهای زندگی، پیشرفت اقتصادی و رشد اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی ارتباط دارد.

به گزارش بازار گردشگری کشاورزی در جهان به عنوان تفریح خانواده ها همراه با قیمت های  مناسب  روبه رشد است هر چند که با عواملی همچون استانداردهای زندگی، پیشرفت اقتصادی و رشد اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی ارتباط دارد.

در کشور ما این نوع گردشگری با  راه اندازی بوم گردی ها در حال رشد است اما هنوز این بازار ظرفیت های بسیاری دارد که اتفاقا به تناسب شرایط اقتصادی کشور  قابلیت برنامه ریزی بهتری دارد. از این روجدیدترین اطلاعات درباره این نوع گردشگری  در جهان  را ارایه می دهیم . 

به گزارش "اینستنت تک مارکت نیوز"،  به تازگی گزارشی که  موسسه تحقیقات TMR  برای دوره ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ منتشر کرده، تصویری روشن از بازار جهانی اگروتوریسم را ارایه می دهد. به طوری که با پوشش قرار دادن جنبه های مختلف، تجزیه و تحلیل کاملی از این بازار را پیش روی مخاطبان می گذارد. این بخش دربرگیرنده مواردی مانند پیشرفت های چشمگیر، فرصت های کلیدی، چالش ها و روندهای اصلی بازار جهانی اگروتوریسم است. 

بازار جهانی گردشگری کشاورزی 

در بازار جهانی گردشگری کشاورزی بازیکنان مختلفی وجود دارد، از این رو می توان گفت که بازار بسیار رقابتی است. با این وجود، تنها تعداد بازیکنان معدودی وجود دارند که در بازار جهانی اگروتوریسم پیشرو هستند. از آنجا که این بازیکنان برجسته بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده اند، ورود بازیکنان جدید در دوره پیش بینی شده بسیار دشوار است. از طرفی برای داشتن آینده ای پایدار در بازار جهانی گردشگری کشاورزی، بازیکنان جدید در اندیشه اتخاذ استراتژی های مختلفی از جمله ادغام و همکاری با یکدیگر هستند.

این در حالی است که بازیکنان این بازار برای ارائه محصولات نوآورانه به مشتریان، در صدد سرمایه گذاری چشمگیر در بخش تحقیق و توسعه و اجرای فناوری های مختلف هستند. برای نمونه می توان به همکاری انجمن اگروتوریسم فلوریدا با شرکت بازاریابی گردشگری ویزیت فلوریدا(Visit Florida)  اشاره کرد که اپلیکیشن جدیدی را راه اندازی کرده اند.

این اپلیکیشن امکان ارتباط گردشگران را به مناطق مختلف کشاورزی فلوریدا فراهم می کند و شامل شبکه یکپارچه ای از مزرعه و تاکستان ها است که گردشگران از طریق سفارش خود به بخش گردشگری ایالت، می توانند از آن مناطق بازدید کنند.

عناصر کلیدی

در بازار جهانی اگروتوریسم رشد در دوره پیش بینی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸، عمدتاً تحت تاثیر عواملی از جمله افزایش تقاضای خانواده ها در زمینه غذاها و نوشیدنی های محلی، مدت اقامت در مزرعه و ابتکارات مختلف دولت ها قرار دارد.

علاوه بر این تغییر سیاست های ملی، عاملی است که می تواند گردشگران را به منظور درک بیشتر از کشاورزی و کمک به کشاورزان به سمت مزارع بکشاند، که در عین حال بر رشد بازار جهانی اگروتوریسم در دوره پیش بینی هم تأثیر می گذارد.

تحلیل منطقه ای

از نظر جغرافیایی، انتظار می رود که بازار جهانی اگروتوریسم شاهد رشد حداکثر در منطقه آسیا و اقیانوس آرام باشد و این موضوع ناشی از افزایش آگاهی در مورد کشاورزی و سیاست های مختلف دولت برای تشویق کشاورزی در منطقه است.

علاوه بر این، پیش بینی می شود آمریکای شمالی یک بازار نوظهور برای بازیکنان بازار جهانی اگروتوریسم باشد. به طوری که افزایش آگاهی در مورد کشاورزی در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا دلیل اصلی رشد در بازار آمریکای شمالی است. از این گذشته، ابتکارات مختلف دولت به منظور ترویج گردشگری کشاورزی از جمله عوامل رشد بازار منطقه به شمار می رود.

کد خبر: ۵٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha