۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
۶۵ درصد مازندرانی ها سبد سهامشان را خالی کردند
آمارها نشان می دهد

۶۵ درصد مازندرانی ها سبد سهامشان را خالی کردند

ساری- روند فروش سهام در بازار بورس مازندران درپی دستوری بودن این بازار افزایش یافته به طوری طی هفته جاری ۶۵ درصد بورس بازان استان سبد سهامشان را خالی کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، بیش از دو میلیون سهامدار بورس در مازندران وجود دارد که علاقه و انگیزه شان به تالار شیشه ای در ماه های اخیر درپی منفی و قرمز شدن این بازار روزبه روز کاسته شده است.

بررسی و تحلیل آمارهای بورس مازندران نشان می دهد که هر هفته خیل فعالان این بازار در تالار شیشه ای استان کمتر می شود و کفه فروشندگان نسبت به خریداران آن هر روز سنگین تر می شود.

کارشناسان و متولیان امر دلیل نابسامانی در بازار بورس را دخالت دولت و علت منفی بودن ماه های اخیر را دستوری بودن بیان می کنند.

این درحالی است که علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی هفته جاری و در پنج روز معاملاتی ۶۰۸ میلیون  و ۷۶۶ هزار و ۸۸۷ سهم به ارزش بیش از شش هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال در بورس استان داد و ستد شده است.

وی ارزش ریالی سهام خریداری شده را دو هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام را چهار هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین، پارسیان، نوش مازندران، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند و بانک تجارت بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۶۵ درصد مربوط به فروش بوده است، افزود: شاخص قیمت نیز با ۱۰۳ هزار و ۸۰۵ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۹۷۳ واحد رسید.

کد خبر: ۵۸٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha