۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
۲۵ پروژه صنعت برق در ۳ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد
با حضور رئیس جمهور؛

۲۵ پروژه صنعت برق در ۳ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد

۲۵ پروژه صنعت برق به ارزش ۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان در سه استان، فردا پنجشنبه ۱۳ آذر ماه با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، از ۲۵ پروژه آماده افتتاح صنعت برق در سطح کشور، ۱۵ پروژه سهم استان سیستان و بلوچستان، یک پروژه برای استان خراسان رضوی و ۹ پروژه استان خوزستان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

پروژه‌های آماده افتتاح استان سیستان و بلوچستان شامل افتتاح خط عظیم ۴۰۰ کیلوولت زاهدان_بم، نیروگاه‌های مقیاس کوچک سراوان، ایرانشهر و نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت ۳۸.۵ مگاوات و ۱۱ پروژه خط انتقال شبکه فوق توزیع برق در سطح این استان است. از مزایای فنی این پروژه‌ها می‌توان به تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت شرق کشور، بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در استان سیستان و بلوچستان و جنوب‌شرق کشور و تامین نیازمندی صنایع جدید در استان در سال جهش تولید اشاره کرد.

همچنین با بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه بادی میل نادربه ظرفیت ۲.۵ مگاوات و خط انتقال این پروژه، علاوه بر امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه‌های بادی به افغانستان، بخشی از نیاز مصرف استان تامین شده و زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه نیز فراهم می‌شود.

پروژه آماده افتتاح استان خوزستان نیز شامل ۵ نیروگاه مقیاس کوچک و تجدیدپذیر در شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش و آغاجری به ظرفیت ۶۱ مگاوات و ۴ پروژه خط انتقال و شبکه فوق توزیع برق خواهد بود. این طرح‌ها با هدف تامین انرژی پایدار به ویژه در پیک تابستان و رفع افت ولتاژ به ویژه در بخش صنعت و همچنین تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات برق به کشورهای همسایه افتتاح می‌شود.

تنها پروژه استان خراسان رضوی، افتتاح واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است که با ۳۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب هفته سی‌ام پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آماده بهره‌برداری شده است. با افتتاح این نیروگاه، توان تولید انرژی و پایداری شبکه در استان‌های شمال‌شرق کشور ارتقا می‌یابد.

کد خبر: ۵۷٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha