۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
آغاز موفقیت‌آمیز معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی ایران

آغاز موفقیت‌آمیز معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی ایران

در جریان معاملات روز جاری در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران و در تابلوی اوراق گواهی ظرفیت، با موفقیت معامله گردید.

به گزارش بازار به نقل از بورس انرژی ایران، در جریان معاملات روز جاری بورس انرژی ایران (دوشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۸)، در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران و در تابلوی اوراق گواهی ظرفیت، ۱۱۰ هزار ورقه گواهی ظرفیت نقدی با ارزش بیش از ۷۷۷ میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال با موفقیت معامله گردید. شایان ذکر است معامله مذکور اولین معامله بر روی اوراق گواهی ظرفیت نقدی بوده و از این پس نماد معاملاتی آن جهت انجام معاملات متقاضیان در روزهای معاملاتی بورس انرژی ایران در دسترس خواهد بود.
همچنین، در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در نماد "سنفت۲۹۹۱"، تعداد ۱۲۷هزار قرارداد به ارزش بیش از ۹۵۸ میلیارد و ۲۸۳  میلیون ریال، در نماد "سنفت۹۸۱"، تعداد ۴۶،۵۲۰  قرارداد به ارزش بیش از ۴۷۵ میلیارد و ۲۳۲  میلیون ریال، در نماد "سنفت۹۸۳"، تعداد ۲،۲۰۰  قرارداد به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد و ۶۳۶  میلیون ریال و در نماد "سنفت۹۹۳"، تعداد ۸۰،۲۶۰  قرارداد به ارزش بیش از ۶۴۹ میلیارد و ۸۵۵  میلیون ریال  مورد معامله قرار گرفت. 
 در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ۵ میلیون و ۶۱۶ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش بیش از  ۲ میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریال که توسط شرکت تولید نیروی برق آبادان - نیروگاه آبادان(توبا) عرضه گردید، مورد معامله قرار گرفت.
در آغاز جلسه معاملاتی امروز، در بازار عمده فروشی نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۹۸/۱۲/۲۸گشایش یافتند. همچنین در بازار عمده فروشی برق نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۹۸/۱۲/۰۲پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز گردید.

کد خبر: ۵٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha