۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
پولی که ترامپ با طرح تقلب در انتخابات به جیب زد
افشاگری «سی ان ان»

پولی که ترامپ با طرح تقلب در انتخابات به جیب زد

شبکه «سی ان ان» فاش کرد، دونالد ترامپ توانسته با ادعاهای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ از طرفداران و حامیانش ۱۷۰ میلیون دلار دریافت کند.

به گزارش بازار، شبکه خبری آمریکایی سی ان ان گزارش داد، حامیان مالی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، تا کنون بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در راستای اثبات ادعاهای تقلب در انتخابات به کمپین وی ۱۷۰ میلیون دلار پول کمک کرده اند.

کمیته مشترک جمع آوری کمک های مالی ترامپ با تایید دریافت میلیون ها دلار کمک مالی با اعلام تشکیل صندوق دفاع از انتخابات، از حامیان کمک های مالی بیشتر برای اثبات تئوری های تقلب در انتخابات آمریکا درخواست کرد.

بنابر گزارش سه شنبه شب سی ان ان، در حقیقت سرازیر شدن میلیون ها دلار به کمپین انتخاباتی ترامپ باعث شده تا رییس جمهور شکست خورده در انتخابات بتواند تا حدودی بدهی های انتخاباتی خود را جبران کند و برنامه های سیاسی آینده خویش را نیز تدارک ببیند.

به رغم اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ اما دونالد ترامپ همچنان حاضر به پذیرفتن شکست خود در این دور از انتخابات نشده و اعلام کرده که از طریق دعاوی حقوقی مساله تقلب در انتخابات را پیگیری می کند.

در تازه ترین اقدام صورت گرفته از سوی ترامپ، تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه / دیروز/ برای به چالش کشاندن نتیجه انتخابات در ایالت ویسکانسین بر اساس چهار مورد نقض روند شمارش آرا به دیوان عالی این کشور دادخواستی ارائه کرد.

این درحالی است که ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا، روز سه‌شنبه در مصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام کرد وزارتخانه تحت امر او شواهدی مبنی بر وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که بر نتیجه نهایی اثرگذار باشد نیافته است. وی خاطرنشان کرد که دادستان‌های فدرال و اف‌بی‌آی در خصوص شکایت‌های مطرح‌شده مبنی بر تخلف در انتخابات، تحقیقاتی انجام داده‌اند ولی هنوز موفق به یافتن شواهدی در تأیید ادعاها نشده‌اند.

کد خبر: ۵۷٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha