۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
مدیریت  جلسات اداری  از صفر تا ۱۰۰ با هوش مصنوعی
هوش مصنوعی دامنه خود را به جلسات اداری و مدیریتی کشاند

مدیریت جلسات اداری از صفر تا ۱۰۰ با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به عنوان هسته ای ترین و درعین حال مغز متفکر تمامی فناوری های امروزی شناخته شده است، این پدیده نوظهور در کمترین زمان ممکن به تمامی جوانب زندگی ما نفوذ کرده است و اکنون با پلتفرم های برگزاری جلسات، مدیریت تمامی امور را به دست خواهد گرفت.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: در دنیای مدرن امروزی استفاده از ابزار هوشمند جایگاه ویژه ای دارند، به هر گوشه ای نگاه می کنیم ردپای حداقل یک فناوری بر جای مانده است؛ این پدیده جهان شمول تمامی جوانب زندگی ما را در بر گرفته است و به نظر می رسد، هر روزه به این گستردگی افزوده می شود. هوش مصنوعی به عنوان یک مولفه مهم در پسا زمینه تمامی فناوری ها، نقش اتاق فکری را ایفا می کند که قادر است زندگی ما را به راحتی مدیریت و کنترل نماید، واکنون این پدیده هوشمند راه خود را به مدیریت برنامه های روزانه و جلسات افراد گشوده است. تصور کنید، ابزاری که هیچ قرار ملاقاتی را فراموش نمی کند و یا هیچ برنامه کلاسی را از دست نمی دهد، همه چیز در زمان واقعی به مرحله اجرایی می رسد. اگر حداقل شناختی از پتانسیل هوش مصنوعی داشته باشیم، می دانیم جلسات با پشتیبانی هوش مصنوعی  بهینه تر و موثرتر برگزار خواهند شد؛ قبل از شیوع ویروس کرونا، استفاده از کنفرانس ویدیو های مجازی در حال افزایش بودند و با شیوع اپیدمی به تنها گزینه موجود تبدیل گشت، اما جلسات مجازی همیشه دارای چالش های زیادی از قبل مشکلات شبکه ای، کافی نبودن ابزار ارائه، ناتوانی در تفسیر زبان بدن، محدود بودن تعداد شرکت کنندگان و پیشبردن مهارت های زبانی و مکالمه بین فردی، می باشد.

هدف از طراحی هوش مصنوعی  Headroom، مقابله با فاصله اجتماعی جلسات مجازی است. این هوش مصنوعی از ویژن های رایانه ای برای ترجمه حرکات شرکت کنندگان به آیکون های دیجیتالی وتفسیر حرکات بدنی و صورت به تصویر نگاشت های معنادار تبدیل می کند. به طور منحصر به فرد، نرم افزار Headroom از فناوری تشخیص احساسات برای  بررسی چگونگی احساسات افراد استفاده می کند  و هدف از این کار ارزیابی میزان توجه افراد به محیط و به فرد ارائه دهنده است

گفتنی است، با شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت های ترددی همراه با کاهش تعداد کارکنان، بسیاری از فعالیت های شرکت ها به فاز های مجازی انتقال یافت، و در طول این مدت وجود پلتفرم های هوشمند برای انجام این مهم بیشتر از همیشه نیاز می شده است؛ در این راستا، موج جدیدی از استارت آپ ها برای بهینه سازی جلسات خود استفاده از فناوری های هوشمند را در دستور کار خود قرار داده اند. به عنوان مثال :Macro یک رابط مجازی مشترک برای بزرگنمایی ایجاد می کند؛ Mmhmm ‌زمینه های تعاملی و ابزارهای به اشتراک گذاری اسلاید را برای مجریان ارائه می دهد؛ Fireflies، ابزاری برای رونویسی هوش مصنوعی، با سیستم عامل های رایج کنفرانس ویدیویی ادغام می شود و یک رکورد قابل جستجو برای هر جلسه ایجاد می کندو Sidekick، یک رایانه لوحی اختصاصی را برای تماس های ویدیویی به به نمایش می گذارد. در میان تمامی این پلتفرم های هوشمند، Headroom هوشمند که توسط گرین و اندرو رابینوویچ طراحی شد و  پاییز امسال شروع به کار کرد، در اولین ماموریت و در کمترین زمان ممکن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و بسیاری از چالش های پیش روی جلسات  برخط ها را از میان برده است.

 هدف از طراحی هوش مصنوعی  Headroom، مقابله با فاصله اجتماعی جلسات مجازی است. این هوش مصنوعی از ویژن های رایانه ای برای ترجمه حرکات شرکت کنندگان به آیکون های دیجیتالی وتفسیر حرکات بدنی و صورت به تصویر نگاشت های معنادار، استفاده می کند . به طور منحصر به فرد، نرم افزار Headroom از فناوری تشخیص احساسات برای  بررسی چگونگی احساسات افراد استفاده می کند و هدف از این کار ارزیابی میزان توجه افراد به محیط و به فرد ارائه دهنده است. البته لازم به ذکر است، تشخیص احساس هنوز یک زمینه نوپای هوش مصنوعی است اما میزان قابلیت تشخیص احساسات Headroom بسیار چشمگیر و قابل اعتماد است؛ این هوش مصنوعی از طریق  قراردادهای از پیش تعریف شده برای بیان احساسات استفاده می کند، به عنوان مثال حرکات ابرو به سمت بالا، شکل دهان، حرکات مردمک، حالت نشستن در جایگاه و تکان دادن سر به طرفین و یا بالا پایین، از جمله روتین های  چگونگی احساسات و تفکرات افراد  می باشند.

برای بهینه سازی زمان جلسات، در Headroom از الگوریتم  زمان بهینه بهره گرفته ایم، که هدف آن حفظ زمان شرکت به عنوان یک دارایی مشترک است. این پلفترم بر اساس تنظیمات بلوک های محافظتی، وقفه های اجتناب ناپذیر و  غیره ضروری در زمان اجرا را به حداقل می رساند

بر اساس گفته های رابینوویچ طراح این هوش مصنوعی، تا به اکنون  فناوری های تشخیص احساسات زیادی در مکان های مختلف از جمله ایستگاهای پلیس و فرودگاها مورد استفاده قرار گرفته اند، اما هیچ کدام قادر نبوده اند بسیاری از خطاهای برچسپ  گذاری را به خوبی مدیریت کنند، به عنوان مثال در بیشتر این برنامه ها مردان سیاه پوست اغلب با  احساسات منفی و عصبانی  برچسپ گذاری شده اند و یا چشمان افراد ساکن کشورهای آسیا شرقی به راحتی قابل تفسیر نبوده اند.

وی در ادامه افزود، در فناوری هوش مصنوعی  Headroom، تمامی این حالات با جزییات کامل و به پشتیبانی تیم روانشناسان و متخصصین زبان های بدن در این هوش برتر تعبیه شده اند و مدواما در حال به روز رسانی و اضافه کردن موارد جدید می باشند.

کنستانس هادلی،   یکی از طراحان هوش Headroom و محقق در دانشکده تجارت Questrom دانشگاه بوستون، می گوید که جمع آوری داده ها در مورد رفتار مردم در طول جلسات می تواند نشان دهد که چه چیزی در این مجموعه خوب عمل می کند و چه چیزی بد عمل می کند. اما وقتی افراد بدانند که رفتار آنها تحت نظارت است، نحوه عملکرد و روشهای ناخواسته تغییر می یابند و در نهایت با درک الگوهای نظارتی، رفتارهای ناکارامد حذف واصلاح می شوند. طبق برآورد هادلی، زمان جلسات هم بسیار مهم هستند، جلسات با برنامه ریزی ضعیف می تواند وقت کارکنان را برای انجام وظایف خود از بین ببرد، و بعلاوه سلسله جلسات غیر مفید  باعث می شوند افراد احساس کنند در هنگام غرق شدن درکار بیهوده هستند.

وی در ادامه افزود، برای بهینه سازی زمان جلسات، در Headroom از الگوریتم  زمان بهینه بهره گرفته ایم، که هدف آن حفظ زمان شرکت به عنوان یک دارایی مشترک است. این پلفترم بر اساس تنظیمات بلوک های محافظتی، وقفه های اجتناب ناپذیر و  غیره ضروری در زمان اجرا را به حداقل می رساند.

کد خبر: ۵۷٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha