۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
هشدار درباره سونامی ورشکستگی‌ها در انگلیس

هشدار درباره سونامی ورشکستگی‌ها در انگلیس

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد دو سوم از مشاغل این کشور، به علل گوناگون از قبیل همه گیری کووید ۱۹، بی ثباتی ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا و ناتوانی در رقابت‌های بین المللی، در معرض ورشکستگی قرار دارند.

به گزارش بازار، مرکز ملی آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد، در ماه‌های آینده، سیل ورشکستگی شرکت‌ها و مشاغل انگلیس، این کشور را تهدید می‌کند.

براساس این گزارش، ۶۴ درصد از مشاغل در انگلیس، ماه گذشته در معرض ورشکستگی قرار و ۴۳ درصد از شرکت‌ها فقط برای کم‌تر از شش ماه نقدینگی داشتند.

در این گزارش همچنین آمده است مشاغل مربوط به مواد غذایی با ۱۷ درصد و هتلداری با ۹ درصد، بیش‌تر در معرض ورشکستگی اند.

دولت انگلیس از ماه مارس و پس از آغاز همه گیری ویروس کرونا، به مالکان شرکت‌هایی که در معرض ورشکستگی بودند اجازه داد با دریافت وام‌های فراوان دولتی، به فعالیت ادامه دهند، اما ماه گذشته، آلوک شارما (Alok Sharma) وزیر مشاغل انگلیس به مالکان شرکت‌های در معرض ورشکستگی هشدار داد دیگر فعالیت نکنند.

روزنامه گاردین به نقل از مقامات دست اندرکار ورشکستگی مشاغل در انگلیس نوشت بیش از نیم میلیون شرکت در این کشور، به علت همه گیری کووید ۱۹، با تنش فوق العاده روبرو هستند. براساس این گزارش، ۵۵۷ هزار شرکت در انگلیس به علت محدودیت‌های کرونایی فعالیتشان مختل شده است.

ریشی سوناک (Rishi Sunak) وزیر خزانه داری انگلیس در گزارش کوتاه بودجه به نمایندگان مجلس این کشور گفت: وضعیت اضطراری اقتصاد انگلیس تازه آغاز شده است.

اداره مسوولیت بودجه (Office for Budget Responsibility) در انگلیس این هفته اعلام کرد امسال قرض دولت به ۳۹۴ میلیارد پوند می‌رسد که بالاترین میزان بدهی سالانه دولت‌های انگلیس در زمان صلح به شمار می‌رود.

به گزارش این اداره، دولت انگلیس همچنین ناچار خواهد شد در سال آینده میلادی ۱۶۴ میلیارد پوند و بیش از ۱۰۰ میلیارد پوند در سه سال آینده قرض کند.

کد خبر: ۵۷٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha