۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کاهش ۹۵ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

کاهش ۹۵ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، میزان تردد مسافر از پایانه های مرزی استان در سال جاری ۳۷هزار و ۷۳۵ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از راهداری آذربایجان شرقی، اروجعلی علیزاده روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در مدت سپری شده از سال جاری شاهد تردد ۹۷ هزار دستگاه وسایل نقلیه سنگین باری بودند.

وی  اظهار کرد: در  سال جاری ۵۹ هزار کامیون که ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه از آنها ایرانی و بقیه خارجی بودند، از پایانه مرزی نوردوز در مرز مشترک ایران و ارمنستان و ۳۸ هزار دستگاه کامیون که ۱۳ هزار دستگاه ایرانی و بقیه خارجی بودند از مرز جلفا در مرز مشترک با جمهوری خودمختار نخجوان تردد کرده اند.

علیزاده گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از پایانه مرزی نوردوز ۶۱۹ هزار و ۶۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این پایانه ۴۱ هزار تن بوده است.

وی گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از پایانه مرزی جلفا ۲۵۳ هزار و ۷۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۲۷ هزار و ۱۰۰ تن بوده است.

کد خبر: ۵۷٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha