۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
صادرات نفت ونزوئلا ۳ برابر شد

صادرات نفت ونزوئلا ۳ برابر شد

صادرات نفت ونزوئلا با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا به‌طور تقریبی سه برابر شده است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، صادرات نفت ونزوئلا با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌هایی که خواهان تجارت با دولت این کشور هستند، حدود سه برابر شده است.

داده‌های حمل‌ونقل و گزارش‌ محموله‌های گردآوری‌شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد صادرات نفت ونزوئلا در ماه نوامبر به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رسیده و تقریباً مقصد تمامی این محموله‌ها چین بوده است. تولید نفت این کشور در ۲۵ نوامبر ۴۸۴ هزار بشکه در روز بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد کاهش یافته است. این ارقام نشان می‌دهد ونزوئلا با وجود تحریم‌ها همچنان نفت بیشتری نسبت به اکوادور تولید می‌کند.

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه (دهم آذرماه) شرکت ملی واردات و صادرات الکترونیکز چین را به‌دلیل حمایت از تلاش‌های نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای تضعیف دموکراسی، تحریم کرد. این در حالی است که تحریم‌های آمریکا سبب قطع روابط نفتی چین و ونزوئلا نشده و تنها آن را دشوارتر کرده است، زیرا کشتی‌ها فرستنده‌های خود را خاموش و نام خود را پاک می‌کنند تا مانع شناسایی هویتشان شوند.

در حالی که مشتریان قدیمی ونزوئلا مانند شرکت‌های رپسول اسپانیا و ریلاینس اینداستریز هند خرید نفت از این کشور را به‌دلیل تحریم‌ها متوقف کرده‌اند، مجموعه‌ای از شرکت‌های نه‌چندان شناخته‌شده نفت ونزوئلا را خریداری و به آسیا منتقل می‌کنند. در نتیجه ذخیره‌سازی نفت ونزوئلا در ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است.  

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط بلومبرگ، این کشتی‌ها ماه‌ها پیش از تاریخ بارگیری‌شان در ونزوئلا به محل جمع‌آوری کشتی‌های فرسوده فرستاده شده‌اند و این به معنای آن است که نام یا شماره شناسایی منحصربه‌فرد آنها توسط کشتی‌های دیگری استفاده می‌شود.

کد خبر: ۵۷٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha