۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
افزایش ۳۶ درصدی قیمت روغن طی کمتر از ۲ ماه در شیراز| توزیع قطره چکانی
در گفت و گو با بازار اعلام شد

افزایش ۳۶ درصدی قیمت روغن طی کمتر از ۲ ماه در شیراز| توزیع قطره چکانی

شیراز- رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی شیراز گفت: قیمت روغن خوراکی طی حدود دو ماه گذشته در شهر شیراز ۳۶ درصد رشد داشته و همچنان توزیع به طور قطره چکانی انجام می شود.

بازار؛ گروه استان ها: کمبود روغن در بازار شیراز همچنان ادامه دارد و به جز فروشگاه‌های بزرگ اکثر مغازه‌های سطح شهر روغنی برای عرضه ندارد و در برخی موارد روغن را به مشتریان دائمی خود با قیمت بالاتر ارائه می‌کنند.

این وضعیت در حالی است که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در این راستا از سهمیه هزار و ۸۱۸ تنی خبر داد که روزانه به صورت متفاوت از۴۰ تا ۶۰ تن وارد استان می‌شود و از تلاش برای تأمین روغن از منابع دیگر خبر داده است.

اما عبدالله رزاق منش در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه روغن به صورت سهمیه بندی در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار می‌گیرد، گفت: روند توزیع روغن بر عهده ستاد تنظیم بازار و سازمان صمت است و اتحادیه فروشندگان مواد غذایی نقشی در توزیع روغن ندارند.

وی با بیان اینکه طی سال جاری قیمت روغن به صورت پلکانی و در مراحل مختلف در حدود ۳۶ درصد افزایش داشته است یادآور شد: در خردادماه ۱۲ تا ۱۴ درصد افزایش قیمت صورت گرفت و لیکن توزیع روغن قطره چکانی بود در مرداد ماه مجدداً قیمتها ۹ درصد افزایش پیدا کرد و اما موضوع توزیع حل نشد و اعلام شد کارخانجات موادخام ندارند.

وی ادامه داد: اول هفته جاری باز ۱۳ درصد قیمتها افزایش یافت و صراحتاً اعلام می‌کنم باز موضوع حل نخواهد شد زیرا تولید کننده مدعی است تولید با این قیمت سود و صرفه ندارد.

رزاق منش با بیان اینکه از خردادماه توزیع روغن توسط شرکتهای پخش اصلی به صورت قطره چکانی شده است، افزود: در کالاهای مورد اقبال مردم این موضوع ملموس‌تر می‌باشد هرچند پیش بینی شده در یک ماهه آینده کمبود روغن برطرف شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی شیراز با یادآوری اینکه قیمت روغن، مصوب و از ارز دولتی تأمین می‌شود افزود: قیمت روغن در همه جا یکسان است و هر گونه گران‌فروشی تخلف محسوب می‌شود.

رزاق منش در خصوص سهمیه بندی روغن در بعضی از فروشگاه‌های شیراز گفت: مسلماً در شرایط کمبود زمینه برای تخلف و سودجویی برخی افراد فراهم می‌شود که برای مدیریت بهتر توزیع و عدم ورود دلال‌ها و خرید کالا توسط این افراد از فروشگاه‌ها بهترین راه حل این است که روند توزیع به‌گونه ای برنامه ریزی شود که کالا در دسترس مردم باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی شیراز با اشاره به روند سهمیه بندی روغن در فروشگاه‌های بزرگ گفت: در برخی فروشگاه‌ها به هر نفر تنها یک روغن فروخته می‌شود تا سایر مشتریان نیز بتوانند روغن مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه افزایش قیمتی در دستور کار نیست و فروش بالاتر از نرخ مصوب تخلف و گران فروشی محسوب می‌شود که شهروندان می‌توانند از طریق تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ بازرسی اصناف مراتب را اطلاع رسانی کنند.

کد خبر: ۵۷٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha