۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
فعالیت ۲۰۰ فروشنده گوشت قرمز غیرمجاز در اصفهان/۴۰ درصد مردم گوشت نمی‌خرند
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان:

فعالیت ۲۰۰ فروشنده گوشت قرمز غیرمجاز در اصفهان/۴۰ درصد مردم گوشت نمی‌خرند

اصفهان- پورباطنی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان از فعالیت ۲۰۰ فروشنده گوشت قرمز غیرمجاز در اصفهان خبر داد و گفت: این واحدها بیشترین تخلفات این صنف را انجام می‌دهند.

اصغر پورباطنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در حال حاضر در همه مشاغل رکود وجود دارد، اظهار داشت: فروشندگان گوشت قرمز جزو گروه یک هستند اما در حال حاضر ۶۰ الی ۷۰ درصد این واحدها تعطیل هستند.

۸۰۰ واحد صنفی مجاز فروش گوشت قرمز در اصفهان
وی با بیان اینکه  در حال حاضر ۸۰۰ واحد صنفی فروشندگان گوشت قرمز در اصفهان دارای مجوز فعالیت هستند، ابراز داشت: این در حالی است که ۲۰۰ واحد صنفی غیرمجاز سایه سنگینی را بر فعالیت واحدهای مجاز ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا مرکز بهداشت و سازمان بازرسی اصناف نسبت به فعالیت واحدهای غیرمجاز در صنف فروشندگان گوشت قرمز توجهی ندارند، ادامه داد: باید با این واحدها برخورد لازم صورت گیرد چرا که بسیاری از تخلفات این صنف در این واحد گزارش شده است.

وی در خصوص کاهش قدرت خرید گوشت قرمز در اصفهان نیز ابراز داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته می‌توان گفت ۴۰ درصد از مردم اصفهان قدرت خرید گوشت قرمز را ندارد و این کاهش خرید در واحدهای صنفی به خوبی مشهود است.

پورباطنی افزود: تعطیلی رستوران‌ها و تالارها نیز از دیگر دلایل کاهش مصرف گوشت قرمز در استان اصفهان است.

تعطیلی ۶۰ واحد صنفی فروشنده گوشت قرمز در اصفهان
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان همچنین به تعطیلی ۶۰ واحد صنفی تحت اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با توجه به بحران شیوع کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: این واحدها به دلیل تغییر شغل و رکود تعطیل شده‌اند.

وی در خصوص افزایش قیمت گوشت در سال جاری در اصفهان ابراز داشت: قیمت این محصول در بازار طی پنج ماه گذشته بر اساس مصوبه ۱۲۰ هزار تومان گوشت درجه یک بره با ۱۵۰ گرم دنبه مصوب شده است.

پورباطنی گفت: در حال حاضر دام زنده در استان اصفهان از ۲۴ هزار تا ۵۲ هزار تومان به فروش می‌رسد، اضافه کرد: شاهد فروش گوشت ۶۵ هزار تومانی در برخی از واحدهای صنفی هستیم که این قیمت تعجب برانگیز است.

دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در مهر و آبان
وی دلیل نوسانات قیمت گوشت قرمز در اصفهان در روزهای پایانی مهر و اوایل آبان ماه را قاچاق دام اعلام کرد و گفت: در این بازه زمانی شاهد فروش گوشت زنده تا ۶۵ کیلوگرم بوده‌ایم که در حال حاضر به شرایط عادی برگشته‌ایم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان  با بیان اینکه ۷۰ درصد از نیاز گوشت قرمز دام سبک مورد نیاز در استان اصفهان از استان‌های دیگر وارد می‌شود، تصریح کرد: در زمانی که با کمبود گوشت رو به رو بودیم گوشتی که برای اصفهان تامین می‌شد به شهرهایی مانند تبریز و خرم آباد صادر می‌شد و به این دلیل در بازار کمبود داشتیم.

کد خبر: ۵۷٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha