۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
مالیات بر عایدی، هدایتگر نقدینگی تازه به بورس است
کارشناس بازار سرمایه:

مالیات بر عایدی، هدایتگر نقدینگی تازه به بورس است

موسوی، کارشناس بازار سرمایه گفت: از آنجایی که بازار سرمایه معاف از مالیات بر عایدی است، پیش‌بینی می شود که نقدینگی قابل توجهی به این بازار سرازیر شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، میر سجاد مسجد موسوی، درباره برابری نرخ دلار و ریال و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: با توجه به رشد بی رویه قیمت دلار که به بالای ۳۰ هزار تومان هم رسید همچنین مقایسه نرخ تورم سال جاری با سال های گذشته، تحلیلگران بر این باورند که سودآوری مجددی در انتظار شرکت ها به ویژه شرکت های صادرات محور است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از آنجایی که نتیجه انتخابات امریکا  بر خلاف تصور عموم بوده و برخی رویکردها حاکی از احتمال بازگشت آمریکا به برجام و گشایش های اقتصادی برای کشورمان است، افزایش معنادار نرخ دلار در مقطع کنونی متصور نیست.

مسجد موسوی اظهار کرد: برخی شرکت ها در بازار سرمایه با قیمت های جهانی یا بر مبنای نرخ ارز، معاملات خود را دنبال می کنند و در شرایط فعلی روند معقول و خوبی دارند، لذا برای این شرکت ها حتی افت قیمت دلار نگرانی  ایجاد نمی کند.

پیش‌بینی سودآوری مجدد در برخی گروه‌ها
وی به گزارش های صنعت فلزات اشاره کرد و گفت: گزارش های اعلام شده، برآورد شرکت ها در ماه های ابتدایی سال است که فعالیت مثبت آنها را نشان می دهد، از آنجایی که قیمت های جهانی باز هم در حال صعود است، بنابراین گزارش های بعدی آنها بهتر هم خواهد بود. سرمایه گذاران در نظر داشته باشند که با توجه به شدت افت و خیز نرخ ارز، برخی گروه های موازی با اتفاقات و رویدادهای بین المللی روند معقول سودآوری داشتند که ممکن است در سال‌های آینده با شیب کمتری دنبال شود؛ اما از لحاظ تکنیکال و بنیادی هم بسیاری از شرکت ها  فاصله زیادی با نقطه اوج خود دارند، به این معنی که سودآوری مجددی در انتظار آنها است.

بانکی‌ها، فلزات اساسی و پالایشی‌ها در صدر  سرمایه‌گذاری
این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص صنعت بانکداری نیز گفت: اگر ETF های بانکی در راه باشند، مانند دیگر ETF ها برای صنعت بانکداری مزایا و سودآوری ادامه‌داری وجود خواهد داشت، در کنار این موضوعات، گزارش های ارایه شده این گروه در کدال هم مناسب است و به عقیده بنده بانکی ها، فلزات اساسی و پالایشی ها گزینه مناسب سرمایه گذاری هستند.

مسجد موسوی با اشاره به موضوع طرح مالیات بر عایدی گفت: از آنجایی که سهام و سپرده های بانکی معاف از این طرح هستند؛ به نظر می رسد که نقدینگی قابل توجهی در این راستا وارد بازار سرمایه شود، اگر حجم بالای پول به بازار تزریق شود قطعا سهم های بنیادی و تاثیرگذار مانند پالایشگاهی ها و فلزات با اقبال مجدد روبرو خواهند شد.

پیش‌بینی روند بازارسرمایه
این کارشناس بازار سرمایه در پایان به پیش‌بینی روند معاملات پرداخت و گفت: با توجه به نرخ تورمی که در کشور وجود دارد، بازار سرمایه همیشه روند صعودی خود را دارد، اما باید به این نکته توجه کرد که نقدینگی به سمت چه صنایعی هدایت می شود تا در زمان مناسب جابجایی درست سهام داشته باشیم، از طرف دیگر اگر واکسن کرونا به ١٠٠ درصد نتیجه مثبت برسد اقتصاد جهانی رنگ دیگری به خود می گیرد که تاثیر آن بر بازار سرمایه ایران نیز پوشیده نیست.

کد خبر: ۵۷٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha