۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کاهش نرخ بیکاری ایلام به ۶.۵ درصد/ پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستاها
استاندار ایلام خبر داد

کاهش نرخ بیکاری ایلام به ۶.۵ درصد/ پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستاها

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به کاهش نرخ بیکاری ایلام به ۶.۵ درصد، گفت: سال گذشته ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ایلام در محل استانداری ایلام اظهار کرد: اشتغال و تثبیت جمعیت در روستاها از ابزارهای مهم توسعه در استان به شمار می‌رود.

وی در ادامه گفت: در سال ۹۸ بالای ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبارات توسعه روستایی با تخصیص ۱۰۰ درصد برای اشتغال روستاها اختصاص یافته است.

استاندار ایلام بیان کرد: ۳۰ میلیارد تومان نیز اضافه بر این مبلغ توسط دستگاه های متولی و بانک های عامل برای اشتغال در روستاهای استان جذب شده است.

وی گفت: با کمک نهادها و بنیادهای مختلف چون بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، کمیته امداد و... در شهرستان های ملکشاهی و هلیلان کارهای عمرانی و اشتعال زایی بسیار خوبی با مشارکت خود مردم و تشکل های مردمی در امر محرومیت زدایی انجام شده است.

سلیمانی دشتکی افزود: بر طبق گزارش مرکز آمار ایران در سال ۹۱ نرخ بیکاری استان بالای ۱۷ درصد بوده و ایلام جزو سه استان اول کشور در آمار بالای بیکاری بوده، اما اخیرا با تلاش های صورت گرفته در سال ۹۸ نرخ بیکاری استان به ۸.۳ و در سه ماه اخیر به ۶.۵ درصد رسیده است.

استاندار ایلام با تاکید بر این مطلب ‌که کاهش نرخ بیکاری استان به منزله  این نیست که دیگر بیکار نداریم، گفت: این مهم نشانگر آن است که بیکاری استان نسبت به چند سال قبل وضعیت بهتری پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این تسهیلات، طرح ها و پروژه های متعدد دیگری در حوزه های مختلف چون وزارت نفت (لرزه نگاری، تقویت و انتقال چاه های گاز، توسعه پتروشیمی و صنایع وابسته به پتروشیمی و...) ایجاد زیرساخت های حوزه راه، طرح ها و پروژه های مهم حوزه آب و خاک و کشاورزی، ایجاد مسکن به شکل گسترده در شهرها و روستاها برای اقشار محروم و متوسط جامعه توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد، برنامه و بودجه، بنیاد شهید و ... در دست اقدام و اجرا است.

کد خبر: ۵۷٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha