۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
راه‌اندازی مرکز عرضه ۳هزار کالای تولیدی مشاغل خانگی ۱۲ استان در اصفهان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

راه‌اندازی مرکز عرضه ۳هزار کالای تولیدی مشاغل خانگی ۱۲ استان در اصفهان

اصفهان – میرصالح‌پور، مدیر مرکز عرضه محصولات خانگی بنیاد تعاون بسیج سازندگی اصفهان از راه‌اندازی بزرگ‌ترین مجموعه عرضه محصولات صنایع دستی و تولیدات مشاغل خرد و خانگی ۱۲ استان در اصفهان خبر داد.

امیرمهیار میرصالح پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه به همت بنیاد تعاون بسیج سازندگی استان اصفهان ۱۰ سال کار تخصصی بر روند فعالیت ۷۵ هزار کارگاه راه‌اندازی شده با ارزش ریالی سه هزار میلیارد تومان انجام شده است، اظهار داشت: این کارگاه‌ها از تسهیلات اقتصاد مقاومتی استفاده کرده اما تولیدات آنها ساماندهی نشده بود.

وی با بیان اینکه با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ساماندهی شرایط فعالیت این کارگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت، ابراز داشت: بر این اساس با توجه به اینکه ۹۰ درصد از این کارگاه‌های تولیدی فضایی برای عرضه کالای خود نداشتند ایجاد این ظرفیت در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مرکز عرضه محصولات خانگی بنیاد تعاون بسیج سازندگی استان اصفهان افزود: بر این اساس راه‌اندازی این مرکز را در دستور کار قرار دادیم تا در فضایی ۵۰۰ متری با اعتبار سه میلیارد تومان بتوان ظرفیت نمایشگاهی و فروشگاهی برای این محصولات ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: استانداردسازی این محصولات صورت گرفته و در برخی از موارد آن دسته از کارگاه‌هایی که فعالیت موفق‌تری داشتند ظرفیت دیگر کارگاه‌های مشابه را نیز تحت پوشش خود قرار دادند و از این رو استانداردسازی اکثر تولیدات این کارگاه‌ها تضمین شد.

میرصالح پور با بیان اینکه بنیاد تعاون سپاه هیچگونه تصدی گری در این مجموعه ندارد، ابراز داشت: این فا کاملا به صورت مردمی اداره خواهد شد.

راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی برای محصولات خانگی
وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی نیز از دیگر اقدامات حمایتی از این مشاغل خرد بوده است، گفت: برای این امر چهار میلیارد تومان برای راه‌اندازی سامانه هزینه کرده‌ایم که خوشبختانه دستاوردهای خوبی را تاکنون داشته است.

مدیر مرکز عرضه محصولات خانگی بنیاد تعاون بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در این سامانه از یک هزار تولید کننده حمایت می‌شود، اضافه کرد: این سامانه از سویی نیاز بازار را بررسی و سفارش تولید کالا به افراد را نیز می‌دهد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز عرضه کالای تولیدی مشاغل خانگی در اصفهان دو هزار شغل را در کشور تثبیت کرده است، افزود: در این زمینه علاوه بر استان اصفهان ۱۱ استان دیگر را نیز پوشش داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت یاس نوین پارسه ادامه داد: برای مثال در یک مورد ۸۰۰  میلیون تومان کالاهای خرد خانگی را از خراسان جنوبی برای فروش در این مرکز خریداری کرده‌ایم.

کد خبر: ۵۷٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha