۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
 ۵۰۰ هزار حساب بانکی بدون شناسه/ اصلاح «قانون پولشویی» در مجلس
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

۵۰۰ هزار حساب بانکی بدون شناسه/ اصلاح «قانون پولشویی» در مجلس

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از وجود ۵۰۰ هزار حساب در شبکه بانکی بدون شناسه خبر داد و گفت: بسیاری از حساب‌های بانکی مربوط به اشخاص خارجی در کشورمان شناسه یکتا ندارند.

به گزارش بازار، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارکرد: ما در هفته گذشته و این هفته سه موضوع را پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح «قانون مناطق آزاد» هم اکنون در دستور کار فعلی کمیسیون قرار گرفته است، افزود: مناطق آزاد کشورمان از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و تبدیل شدن به دروازه صادراتی و تولید کشور دور افتاده و بعضاً حتی به دروازه وارداتی تبدیل شده اند.

طغیانی عنوان کرد: در حال حاضر موادی از این قانون در کمیسیون بررسی شده و همچنان پرونده این طرح باز است و امیدواریم که به زودی وارد صحن علنی مجلس شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشات نظارتی مجلس را گام مهمی در اصلاح رویه ها و قوانین و مقررات موجود در کشور دانست و گفت: گزارش نظارتی بورس و نوسانات این بازار در ماه های اخیر در صحن قرائت شد و هم اکنون اصلاح «قانون اوراق بهادار» مربوط به اداره این بازار در کمیسیون در حال بررسی است.

وی ادامه داد: گزارش نظارتی دیگر مجلس هم در حال بررسی و تدوین است که به حکمرانی ریال موسوم شده و در رابطه با گردش پول در اقتصاد کشور است.

طغیانی اتفاقاتی از جنس پولشویی در اقتصاد ایران را ناشی از نبود زیرساخت ها و سامانه های مورد نیاز دانست و گفت: بسیاری از حسابهای بانکی بدون شناسه و کدملی هستند و نقل و انتقالات مالی زیادی هم در این حسابها انجام می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از وجود ۵۰۰ هزار حساب در شبکه بانکی بدون شناسه خبرداد و افزود: بسیاری از حسابهای بانکی مربوط به اشخاص خارجی هم در کشورمان شناسه یکتا ندارند که این فضا را برای پولشویی مستعد کرده است لذا در تلاشیم که پیشنهادتمان را به قانون «مبارزه با پولشویی» ملحق کنیم.

کد خبر: ۵۷٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha