۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
اختصاص ارز تنها برای ضروری‌ترین نیازهای وارداتی
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

اختصاص ارز تنها برای ضروری‌ترین نیازهای وارداتی

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: در شرایط جنگ اقتصادی، ‌ارز تنها باید برای ضروری‌ترین نیازهای کشور تامین شود و از اختصاص ارز به واردات کالاهای غیرضرور پرهیز شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمدمهدی مفتح با اشاره به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و نباید انتظار داشت بانک مرکزی به تقاضاهای غیرضرور ارز اختصاص دهد، گفت: بانک مرکزی  و مسئولان دولتی موظف به حفظ آرامش در کلیه بازارها در صحنه اقتصادی کشور هستند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از تاثیرگذارترین متغیرها در اقتصاد ما قیمت ارز است، افزود: دولت باید به این متغیر نگاه ویژه و درخوری داشته باشد، از اینرو لازم است وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به عنوان متوالی اصلی در این زمینه به سیاست‌گذاری‌های صحیح اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه طبیعتا با توجه به محدودیت ارز متاثر از تحریم های ظالمانه آمریکا باید در تخصیص ارز توجه ویژه صورت بگیرد، تصریح کرد: باید به ضروری ترین نیاز کشور ارز تخصیص داده شود تا نوسانات این بخش به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه باید به بازار و مولفه‌های تاثیرگذار در آن توجه کرد، گفت: امروزه ما شاهد افزایش سرسام آور قیمت مرغ هستیم که به هیچ وجه به ذهن مردم خطور نمی کرد و قابل قبول نیست با توجه به ارزهایی که قبلا برای تامین نهاده ها داده شده باید به طور جدی بررسی شود که آن ارزها کجا رفت و آن نهاده ها چه شد.

مفتح ادامه داد: برای بررسی وضعیت فعلی بازار  دستگاه قضایی و دستگاه نظارتی باید وارد صحنه شده و مجموعا با تلاش مجموعه دستگاه‌ها با یک تدبیر عقلایی درست وضعیت ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم اقتصاد کشور در تمام ابعاد از جمله قیمت ارز سامان پیدا کند زیرا سرنوشت نامعلوم برخی ارزها و واردات غیرضرور در وضعیت فعلی تاثیرگذار بوده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قاعدتا باید کمیسیون‌های صنایع و معادن و اقتصادی مجلس به موضوع واردات غیر ضرور و کالاهای لوکس به جهت ساماندهی وضعیت بازار ورود کنند.

کد خبر: ۵۷٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha