۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
تنها ۲۰ درصد فولاد در بورس عرضه می‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تنها ۲۰ درصد فولاد در بورس عرضه می‌شود

سیاه کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد فولاد در بورس عرضه می‌شود، گفت: در شرایطی که مواد اولیه موردنیاز تولید فولاد از داخل کشور تامین می‌شود، چرا قیمت فولاد گران است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار فولاد، گفت: افزایش قیمت محصولاتی مانند فولاد و سیمان باید متناسب با نرخ تورم باشد و رشد قیمت فولاد ۸ هزار تومانی تا ۱۷ هزار تومان قابل قبول نیست زیرا حتی اگر با نرخ ارز آزاد نیز محاسبه شود، نباید بهای آن بیش از ۱۲ هزار تومان باشد.

دیوان محاسبات، بازرسان کل کشور و نهادهای نظارتی به موضوع فولاد ورود کنند
نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا قیمت فولاد بیش از بهای تمام شده عرضه می‌شود؟ افزود: در شرایطی که مواد اولیه موردنیاز تولید فولاد و معادن آن در داخل کشور بوده و تولید آن ارزبری نداشته و از گاز، نفت و کارگر ارزان استفاده می‌شود، چرا قیمت فولاد گران است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: دیوان محاسبات، بازرسان کل کشور و نهادهای نظارتی باید به موضوع فولاد ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند چراکه ظلم آشکار به مصرف کننده است.

فولاد عرضه شده در سامانه بهین یاب به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فولاد عرضه شده در سامانه بهین یاب به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد، تصریح کرد: تنها ۲۰ درصد فولاد در بورس عرضه می شود پس ۸۰ درصد باقی مانده چه می‌شود؟ در حال حاضر مدیران این بخش تعمدی یا غیرعمد به گرانی غیر منطقی فولاد دامن می‌زنند.

کد خبر: ۵۷٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha