۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
بازاری که هر بار به بهانه‌ای آشفته می‌شود؛ آردهای یارانه‌ای و معضلی به نام قاچاق
بازار از زنجان گزارش می‌دهد؛

بازاری که هر بار به بهانه‌ای آشفته می‌شود؛ آردهای یارانه‌ای و معضلی به نام قاچاق

زنجان- هر بار بازار با کمبودهایی مواجه می شود، از گوشت مرغ تا نان، هر یک به بهانه‌ای در بازار کم‌یاب یا گران می‌شوند، یا کمبود نهاده‌های دامی هست یا کم شدن جوجه‌ریزی و یا کمبود آرد یارانه‌ای؛ در این میان دلالان در آشفته بازار جولان می‌دهند.

زهرا مقدمی؛ بازار: هر بار بازار با کمبودهای مواجه می شود، از گوشت مرغ تا نان، هر یک به بهانه ای در بازار کم یاب یا گران می شوند،  یا کمبود نهاده هاید امی هست یا کم شدن جوه جه ریزی و یا کمبود آرد یارانه ای، و در این میان دلان در آشفته بازار جولان می دهند.نان هایی که یا خمیر هستند یا نیمه سوخته، نانوایی های که آرد سهمیه ای را به نرخ آزاد در بازار می فروشد تا آشفته بازار و در کمبود نظارت ها، برخی نانوان ها، نانشان را در بریدن نان از سفره مردم بدست آورند.

شرایط بد بیماری کرونا و وضعیت اقتصادی مردم را دچار نگرانی های زیادی کرده است و در این میان باید به تامین کالاهای اساسی استان بسیار توجه  شود تا مردم دیگر نگرانی دراین زمینه نداشته باشند. 

تامین گوشت سفید و قرمز، آرد، نان و روغن مورد نیاز مردم باید دراولویت کاری مدیران و مقام عالی استان قرار گیرد و می طلبد تا ستاد تنظیم بازار دراستان با جدیت جلسات عملیاتی  خود را برگزار کند. 

استاندار زنجان با بیان اینکه در جلسه ستاد تنظیم بازار هر چیزی که مصوبه می‌شود باید اجرا شود، می گوید: بیماری کرونا و شرایط بد اقتصادی مردم را دچار مشکلات زیادی کرده است. 

فتح الله حقیقی با بیان اینکه باید وضعیت مرغداران را درک کرد چرا که در این وضعیت مرغداری‌های استان همکاری بسیار خوبی جهت کنترل بازار مرغ داشتند،می افزاید: در حال حاضر قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفته است. 

مرغ دراستان با قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان  عرضه می شود و اقدامات خوبی در خصوص کنترل بازار صورت گرفته  و قیمت مرغ چهار هزار تومان پایین‌تر از سایر استان‌ها است

وی، با بیان اینکه گوشت مرغ دراستان با قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان  عرضه می شود، بیان داشت: اقدامات خوبی در خصوص کنترل بازار صورت گرفته  و قیمت مرغ چهار هزار تومان پایین‌تر از سایر استان‌ها است.

قطعه بندی گوشت مرغ در زنجان کنترل شود
استاندار زنجان با بیان اینکه تمام تلاش ما براین است که بازار گوشت مرغ استان را تامین کنیم، می گوید: در حال حاضر در تامین مرغ مورد نیاز بازار استان مشکلی وجود ندارد.

حقیقی به بالا بودن قیمت قطعه بندی مرغ در استان زنجان انتقاد کرده و می گوید: در حال حاضر قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفته و  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان باید بر بازار قطعه بندی مرغ کنترل لازم را داشته باشد. 

وی، با بیان اینکه مرغ مورد نیاز بازار استان زنجان باید به هر ترتیبی که شده تامین شود ، می گوید: مهمترین موضوع دراین شرایط حفظ تعادل بازار است.

خروج آرد از استان زنجان قابل قبول نیست
استاندار زنجان ابراز کرد: سهمیه آرد نانوایی‌ها دراستان دوباره مورد بررسی قرار گیرد و بازرسی نسبت به توزیع نانوایی ها افزایش یابد  و یا نیاز به کاهش سهمیه یک نانوایی وجود دارد نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

حقیقی با بیان اینکه با فروش آرد و خروج آرد از استان زنجان به شدت باید برخورد شود ، بیان کرد: خروج آرد از هر راهی از استان قابل قبول نیست.

وی می گوید: تامین آرد مورد نیاز روستاهای  زنجان به ویژه روستاهایی که در مناطق صعب العبور قرار دارند باید مورد توجه قرار گیرد و روستاها نباید مشکل آرد داشته باشند. 

استاندار زنجان با بیان اینکه خرید و فروش آرد ممنوع است، می گوید: نیاز استان زنجان به آرد باید بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ذخیره شود و خروج آرد از استان باید با هماهنگی اتفاق بیفتد و اینگونه نباشد که آرد را از استان خارج کرده و خودمان به دنبال آرد از استانهای دیگر باشیم. 

نانوایی هایی که به کیفیت نان توجهی نمی کنند تعدیل می شوند
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان هم در این نشست با بیان اینکه شلوغی نانوایی ها  به علت بیماری کرونا و کیفیت پخت خوب نانوایی دراستان است، می گوید: برخی از نانوایی ها دراستان به کیفیت نان توجهی نمی کنند که این نانوایی ها تعدیل خواهند شد.

محمد ایزدی ادامه می دهد: با همکاری سازمان صنعت و معدن نانوایی هایی که به کیفیت نان توجه می کنند به سهمیه آرد آنها اضافه خواهد شد. 

۲۰ واحدنانوایی درشهر زنجان با همکاری فرمانداری زنجان که کیفیت پخت نان آنها خوب است شناسایی شده و از ۲۵ اذرماه با نصب بنرهایی این نانوایی ها دو شیفیته خواهند شد و تا هشت شب  فعالیت خواهند کرد

وی می افزاید: ۲۰ واحدنانوایی درشهر زنجان با همکاری فرمانداری زنجان که کیفیت پخت نان آنها خوب است شناسایی شده و از ۲۵ آذرماه با نصب بنرهایی این نانوایی ها دو شیفیته خواهند شد و تا هشت شب فعالیت خواهند کرد. 

سهمیه نانوایی ها کم نشده است 
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان، می گوید: واحدهای نانوایی که در پخت نان خوب و با کیفیت تلاش می کنند براساس رتبه بندی سهمیه آرد آنها افزایش خواهد یافت. 

ایزدی از فعالیت یک هزار و ۶۰۳ نانوایی در استان زنجان خبر داد و می گوید: از این تعداد یک هزار و ۷۹ واحد نانوایی نیمه یارانه ای و ۵۲۴ واحد نانوایی یارانه دار است و میانگین سرانه  آرد استان زنجان ۱۰.۴ درصد است. 

وی با بیان اینکه طی شش ماه دوم سالجاری ۶۰۰ تن آرد به نانوایی ها در زنجان تحویل داده شده و روستاهای صعب العبور هم در اولویت بوده است، می گوید: طی یک ماه گذشته به ۲۱۰ روستای صعب العبور دراستان آرد تحویل داده شده است. 

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان،می گوید:سهمیه آرد درنانوایی ها کم نشده است و توزیع آرد در روستاهای فاقد نانوایی انجام شده است و ۲۷ نانوایی که واحدهای نانوایی خوبی هستند سهمیه آرد انها افزایش یافته است. 

مرغ گرم در زنجان گران نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه براساس آخرین مصوبه قیمت گوشت مرغ گرم توسط ستاد تنظیم بازار به ازای هر کیلوگرم ۲۱هزار و ۵۰۰  تومان ابلاغ شده است، می گوید: این نرخ در استان رعایت می‌شود. 

محمد رضا آبی پور با بیان اینکه طی چند ماه گذشته قیمت گوشت مرغ در استان پایین تر از سایر استان ها بوده است، می گوید: مرغ گرم در زنجان گران نیست.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ گرم در زنجان، اختلاف زیادی با استان‌های همجوار و تهران دارد، خاطر نشان ساخت: قیمت گوشت  مرغ در زنجان نسبت به نرخ کشوری قیمت پایینی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان هم در این نشست با بیان اینکه  گوشت مرغ گرم به اندازه کافی در زنجان توزیع می‌شود، می گوید: مشکلی درخصوص گوشت مرغ دراستان نداریم. 

ناصر فغفوری می گوید: استان زنجان در خصوص قیمت گوشت مرغ کمترین نرخ را دارد و ما امیدواریم این قیمت را تا پایان سال حفظ کنیم. 

وی تصریح کرد: الان دو روزی است که بالای ۵۰ تن گوشت مرغ در استان توزیع شده است. 

قطعه بندی ۲۱ تن مرغ در  زنجان 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه مرغداران دراستان برای تامین گوشت مرغ مردم همکاری خوبی را با جهاد کشاورزی داشتند، می گوید: از اول سال ۲۱۴ روز کشتار مرغ در استان انجام شده و طی ۱۰ روز گذشته روزانه ۴۳ تن گوشت مرغ در استان زنجان توزیع شده است. 

جواد تاراسی می گوید: دراین میان ۲۱.۵ تن گوشت مرغ قطعه بندی شده و ۲۱.۵ تن هم گوشت مرغ بسته بندی شده در فروشگاههای عرضه کننده گوشت دراستان توزیع شده  و استان در زمینه تولید گوشت  مرغ مشکلی ندارد. 

وی با بیان اینکه طی شش ماه گذشته، زنجان تنها استانی است که کمترین قیمت مرغ در  سطح کشور را داشته است، می گوید:برای تامین مرغ استان هم ۲۵ قرار داد با مرغداران استان منعقد شده است.

کد خبر: ۵۷٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha