۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
مدرنا برای دریافت تاییدیه از اروپا و امریکا اقدام کرد| تزریق از اواسط دسامبر
بازار گزارش می‌دهد؛

مدرنا برای دریافت تاییدیه از اروپا و امریکا اقدام کرد| تزریق از اواسط دسامبر

شرکت داروسازی مدرنا درخواست دریافت تاییدیه استفاده اضطراری از واکسن را به سازمان غذا و داروی امریکا و اتحادیه اروپا ارایه داد و انتظار می رود از اواسط دسامبر تزریق آن شروع شود. مدرنا ۲۰ میلیون واکسن در ماه دسامبر عرضه خواهد کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد برای دریافت تاییدیه لازم برای استفاده اضطراری از واکسن کرونای تولید این شرکت در روز دو شنبه سی ام نوامبر سال ۲۰۲۰ ، به اتحادیه اروپا و سازمان غذا و داروی امریکا درخواست داده است و اطلاعات مربوط به سومین مرحله از آزمایشهای بالینی را نیز به این سازمان ها ارایه کرده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط شرکت مدرنا در سومین مرحله از آزمایشهای بالینی ۳۰ هزار نفر شرکت کرده اند که ۱۵ هزار نفر واکسن را دریافت کردند و ۱۵ هزار نفر تنها یک مایع بی خطر دریافت کرده اند.

از میان این سی هزار نفر ۱۹۶ نفر  بیمار شده اند که ۱۸۵ نفر از آنها در گروهی قرار داشتند که به جای واکسن، آب و نمک دریافت کرده بودند و تنها ۱۱ نفر از افرادی که واکسن را دریافت کرده اند بیمار شده اند.

نکته مهم این است که ۳۰ نفر از این ۱۹۶ نفر وضعیت وخیم بیماری را تجربه کرده اند و در بیمارستان بستری شده اند و یک نفر از دنیا رفته است. تمامی این افراد در گروهی بودند که واکسن را دریافت نکرده بودند. از میان ۱۱ نفری که واکسن را دریافت کرده بودند ولی بیمار شده اند، هیچ یک وضعیت وخیمی نداشت که خبر بسیار خوبی است و نشان می دهد افرادی که واکسن کرونا را دریافت می کنند هم شانس ابتلای بسیار پایینی دارند و هم اگر مبتلا به ویروس کرونا شوند، شرایط سخت و وخیمی را تجربه نخواهند کرد. طبق گزارش جدید شرکت مدرنا کارایی واکسن کرونای تولید شده توسط شرکت مدرنا برابر با ۹۴.۱ درصد است در حالیکه پیشتر کارایی آن برابر با ۹۴.۵ درصد اعلام شده بود.

واکسن آماده عرضه به بازار امریکا است
مدیر عامل شرکت مدرنا در مصاحبه ای با فاکس نیوز در مورد جلسه اف دی ای برای تصمیم گیری در مورد واکسن و ارایه تاییدیه برای استفاده از این واکسن گفت: «اف دی ای اعلام کرده است جلسه نهایی برای ارزیابی واکسن در روز ۱۷ دسامبر سال ۲۰۲۰ برگزار می شود و در این جلسه تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.»

این زمان یک  هفته بعد از زمانی است که تصمیم گیری در مورد استفاده اضطراری در مورد واکسن پی فایزر انجام می شود و گفته شده است ظرف ۲۴ ساعت بعد از دریافت تاییدیه تزریق واکسن در امریکا شروع خواهد شد.

شرکت مدرنا اعلام کرده است تا انتهای سال جاری ۲۰ میلیون دوز واکسن وارد بازار امریکا می کند که می تواند ۱۰ میلیون امریکایی را در برابر کرونا ایمن کند و پی فایزر هم اعلام کرده است ۵۰ میلیون دوز واکسن برای عرضه به بازار جهانی در اختیار دارد که ۲۵ میلیون دوز وارد بازار امریکا و ۲۵ میلیون دوز به بازار اروپا می رود.

مدیر عامل شرکت مدرنا در مصاحبه با فاکس نیوز در مورد عرضه واکسن به بازار امریکا در فصل اول سال بعد گفت: «ما از تمامی ظرفیت تولید خود برای پایان دادن به بحران کرونا در بازار امریکا استفاده می کنیم و در نظر داریم سهم اعظم تولید در فصل اول را وارد بازار امریکا کنیم. در کارخانه های موجود در امریکا توان تولید ۵۰۰ میلیون دوز واکسن وجود دارد و طبق قراردادی که با شرکت داروسازی سوییس منعقد کردیم  تا انتهای سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۵۰۰ میلیون دوز واکسن در ان کارخانه تولید خواهد شد.»

اتحادیه اروپا قراردادی برای خرید ۱۶۰ میلیون دوز واکسن از مدرنا امضا کرده است که قرار است ۸۰ میلیون دوز در فاصله زمانی بسیار کوتاه به اروپا داده شود و ۸۰ میلیون دوز در مراحل بعدی عرضه خواهد شد. هفت میلیون دوز از این واکسن وارد بازار بریتانیا خواهد شد.

اروپا از انتهای دسامبر واکسن را دریافت می کند
 استفان بانسل مدیر عامل شرکت مدرنا در این مصاحبه با اشاره به این مطلب که در فصل اول سال بعد تمامی گروه های حساس و کادر درمان و در فصل دوم سال بعد تمامی مردم آمریکا واکسینه خواهند شد، گفت: «در صورتیکه تاییدیه های لازم برای تزریق واکسن در اروپا هم صادر شود، ما می توانیم واکسن را به بازار اروپا عرضه کنیم. عرضه می تواند از اواسط دسامبر امسال شروع شود.»

وی در مورد گروه سنی افرادی که واکسن را دریافت خواهند کرد گفت: «فعلا این واکسن برای افراد بالاتر از ۱۸ سال است و ما در نظر داریم از هفته آینده مطالعه واکسن روی نوجوانان را شروع کنیم. ما امیدواریم نتیجه آزمایش روی نوجوانان تا بهار مشخص شود و در نهایت در سال تحصیلی آینده تمامی  نوجوانان واکسینه شوند و بدون نگرانی در مورد ابتلا به بیماری در کلاس درس حضور پیدا کنند.»

نکته مهمی که در مورد واکسن مدرنا مطرح شده است این است که واکسن مدرنا دارای کارایی ۹۴.۱ درصدی است ولی  کارایی واکسن برای ممانعت از ابتلا به حالت سخت بیماری ۱۰۰ درصد است به این معنا که هیچ یک از دریافت کنندگان واکسن در اثر ابتلا به ویروس کرونا علایم سخت را تجربه  نمی کنند و بستری نمی شوند. این خبر بسیار خوبی است.

کد خبر: ۵۷٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha