۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
تولید نباید قربانی بدهی مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی شود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح دیدار اعضای کمیسیون با رئیس قوه قضائیه:

تولید نباید قربانی بدهی مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی شود

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آیت الله رئیسی در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع مطرح کرد که تولید نباید قربانی بدهی مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح دیدار روز گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، گفت نمایندگان در این جلسه اعلام آمادگی کردند که لوایحی که قوه قضاییه از طریق دولت به مجلس ارسال می‌کند را به سرعت بررسی و تصویب کنند، از سوی دیگر مشکلات حوزه قضایی کشور مانند امکانات، تجهزات و نیروی انسانی موردنیاز پزشک قانونی به ویژه در مناطق محروم را با تدوین طرح رفع کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از خواسته‌های نمایندگان در این جلسه این بود که قضات به گونه ای عمل کنند که واحدهای تولیدی و صنعتی بدهکار، تعطیل نشده و فقط با اشخاص حقیقی که دین بر گردن آنها است، برخورد شود.

وی اضافه کرد: به گفته وکلای ملت تنها نسخه حل مشکلات اقتصادی کشور، حرکت به سوی ارتقا تولید و صنعت است زیرا این بخش ظرفیت بسیاری دارد؛ در حال حاضر ۸۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور موجود است که ۵۳ درصد از آنها به دلایلی مانند بدهکاری بانکی تعطیل شده است که قوه قضاییه در رفع مشکلات این واحدهای تولیدی می تواند گره گشا باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم موضوع مهریه را یکی دیگر از مباحث بررسی شده در نشست مشترک قوه قضاییه با کمیسیون صنایع و معادن برشمرد و ادامه داد: نمایندگان خواستار ارائه لایحه‌ای از سوی قوه قضاییه به دولت برای حل این مشکل شدند تا علاوه بر تامین حقوق بانوان، مردان به دلیل پرداخت مهریه به زندان نروند؛ یکی از پیشنهادات نمایندگان در این زمینه بیمه‌ی مهریه بود به این معنا که اگر مرد نتواند مهریه پرداخت کند، بیمه آن را بپردازد، البته این موضوع به چکش کاری نیاز دارد.

فیروزی ایجاد امنای صلح به منظور اینکه تعیین تکلیف پرونده های قضایی پیش از ارسال به دادگاه توسط ساختاری تحت عنوان امنای صلح، را یکی دیگر از خواست های نمایندگان برشمرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان بر مبارزه با دانه درشت‌ها تاکید داشتند، تصریح کرد: وکلای ملت مهم ترین کلید واژه در اقتصاد را تولید دانسته و مطرح کردند مادامیکه به سمت این موضوع نرویم، هیچ یک از اهداف محقق نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید بر راه اندازی و تقویت دولت الکترونیک به منظور کاهش تخلفات را یکی دیگر از مطالبات نمایندکان دانست و گفت: ورود به بازار خودرو و برخورد با گرانفروشان و دلالان به منظور کاهش التهابات بازار از جمله موضوعات بررسی شده در این جلسه بود.

فیروزی با اشاره به صحبت‌های رئیس قوه قضاییه در نشست مذکور، ادامه داد: ایشان تاکید کردند که پرونده‌های مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی باید تا پایان سال جاری توسط مراجع قضایی تعیین تکلیف شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه به زعم رئیس قوه قضاییه تولید نباید قربانی شود، تصریح کرد: به گفته آقای رئیسی توجه به ظرفیت بلااستفاده صنعت و تولید خواست و مطالبه مردم است، راهی جز توجه ویژه به حوزه تولید نیست زیرا تولید مسئله‌ای محوری است و واحدهای تولیدی تحت هیچ عنوانی حتی بدهی مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی نباید تعطیل شوند.

کد خبر: ۵۷٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha