۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
احتمال تزریق نقدینگی بیشتر به اقتصاد اروپا

احتمال تزریق نقدینگی بیشتر به اقتصاد اروپا

به منظور محدود کردن پیامدهای منفی اقتصادی و مالی ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا، بانک مرکزی اروپا احتمالا نقدیندگی بیشتری به چرخه اقتصاد تزریق می‌کند.

 به گزارش بازار، برخی منابع خبری در اروپا اعلام کردند بانک مرکزی اروپا ممکن است هفته آینده با خرید اوراق قرضه و بهادار دولتی نقدیندگی بیشتری به چرخه اقتصاد ۱۹ کشور منطقه یورو تزریق کند.

برخی منابع خبری در گروه خدمات مالی و بانکداری «یو بی اس» (UBS) سوییس که علاوه بر خدمات مالی و بانکی، انواعی دیگر از خدمات از جمله مدیریت سرمایه‌گذاری دارایی و تحلیل نوسان بازار انرژی را نیز ارائه می‌دهد امروز اعلام کردند بانک مرکزی اروپا ممکن است برای محدود کردن پیامدهای منفی اقتصادی و ‌مالی ناشی از بحران بهداشتی شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ حدود ۵۰۰ میلیارد یورو دیگر با خرید اوراق قرضه و بهادار دولتی به چرخه اقتصاد ۱۹ کشور اروپایی که واحد پول یورو را به عنوان پول مشترک خود برگزیده اند تزریق کند.

با این رقم، حجم برنامه خرید اضطراری اوراق قرضه و بهادار دولتی برای مبارزه با پیامدهای منفی اقتصادی و ‌مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا و همه گیری بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس، به ۱.۸۵۰ میلیارد در برابر ۱.۳۵۰ میلیارد یورو قبلی می‌رسد. بدین ترتیب اجرای این برنامه شش ماه از پایان ژوئن تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ تمدید می‌شود.

طبق بر آورد این بانک، نهاد صادر کننده اوراق قرضه و بهادار منطقه یورو، همچنین باید متعهد شود که اصل اوراق بهادار خریداری شده را تحت برنامه سرمایه گذاری مجدد و تا پایان سال ۲۰۲۳ سررسید کند.

طبق این گزارش، بانک مرکزی ممکن است اعلام کند که عملیات تامین مالی هدفمند کوتاه مدت را موسوم به (TLTRO) تا اواسط سال ۲۰۲۲ تمدید می‌کند. هدف از این برنامه اعطای وام و تسهیلات مالی به بانک‌های منطقه یورو است.

اقتصاددانان و ‌کارشناسان مسائل مالی در بانک یو بی اس معتقدند، بانک مرکزی اروپا، که چشم انداز اقتصادی خود را برای اولین بار تا سال ۲۰۲۳ گسترش داده، ممکن است درباره پیش بینی‌های مربوط به رشد اقتصادی و تورم در راستای افزایش بازنگری کند.

این نهاد پولی مستقر در فرانکفورت در نشست ۱۰ دسامبر خود به روشنی اعلام کرد که ابزار سیاست پولی خود را مجدداً سازماندهی می‌کند.

کد خبر: ۵۷٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha