۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
دستیابی به تجارت شیشه‌ای مستلزم تکمیل روزافزون سامانه جامع تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

دستیابی به تجارت شیشه‌ای مستلزم تکمیل روزافزون سامانه جامع تجارت

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ارتقای رتبه کسب و کار کشور در عرصه بین الملل، کاهش فساد اداری و مقابله با رانت خواری، حذف امضاهای طلایی، شفافیت اقتصادی و دستیابی به تجارت حلال و دولت شیشه‌ای را مستلزم تکمیل روزافزون سامانه جامع تجارت دانست.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، گفت: امروز در حضور رئیس جمهور بهره برداری یکی از مهمترین زیرساخت‌های اقتصادی کشور به نام سامانه جامع تجارت ایران را آغاز کردیم که زمینه ساز تجارتی نوین برای کشورمان خواهد بود.

وی افزود: یکی از رویدادهای بسیار خوب در کشورمان، بهره برداری از سامانه جامع تجارت است و خوشبختانه وزارت صمت و همه دستگاه‌های مسئولی که باید از تجارت، تولید و صادرات کشور پشتیبانی کنند به این سامانه آمدند و اکنون مراحل مختلف در حوزه‌های واردات، ترخیص کالا، ورود آن به انبارها و عرضه به مصرف کنندگان در این سامانه انجام می‌شود.

رزم حسینی اضافه کرد: از طریق این سامانه به بانک مرکزی وصل شدیم و می‌دانیم کدام وارد کنندگان برای چه نوع کالاهایی چه میزان ارز دریافت کردند، کالاها چگونه حمل و به کدام بنادر منتقل شده است، چگونه ترخیص می‌شود، در کدام انبارها قرار می‌گیرد و چگونه به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وزیر صمت بهره برداری از سامانه جامع تجارت را حرکت نوینی در تجارت کشورمان دانست که به عنوان مرکز اطلاعات تجاری ایران محسوب می‌شود و همه صادر کنندگان، سیاستمداران و تولید کنندگان می‌توانند از این سامانه به عنوان مرکز پایه اطلاعاتی تجارت کشور برای برنامه ریزی‌های کلان اقتصادی استفاده کنند.

وی با اشاره به زحمات ناشی از بروکراسی اداری برای تجار، تولید کنندگان، کارآفرینان و صنعتگران ابراز امیدواری کرد: که با استفاده از این سامانه که روز به روز کامل‌تر می‌شود مسیر فعالیت هموارتر شود و رتبه کسب و کار کشورمان در عرصه بین المللی بهبود یابد.

کد خبر: ۵۷٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha