۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
۲۷۰۰ میلیارد ریال برای پروژه های شاخص گیلان لازم است
رئیس سازمان صمت گیلان:

۲۷۰۰ میلیارد ریال برای پروژه های شاخص گیلان لازم است

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان، سرمایه گذاری مورد نیاز برای پروزه های شاخص و اولویت دار استان را دوهزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت گیلان، فرهاد دلق پوش از حمایت ۲۵ پروژه صنعتی و تولیدی گیلان در قالب تسهیلات جهش تولید خبر داد و گفت: برخی از طرحهای توسعه صنعتی و افزایش تولید واحدهای صنعتی نیازمند پشتیبانی نقدینگی ویژه ای برای رشد و جهش در تولیدات خود هستند که در این قالب حمایت خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه شناسایی و ارزیابی اولیه طرحهای جهش تولید را از ارکان کار است اظهار داشت: پس از بررسی دقیق کارشناسی، پروژه های شاخص و توانمند با اولویت در مرحله اول استفاده از این تسهیلات قرار گرفته اند که در صورت بهره برداری از این طرحها ، زمینه اشتغال بیش از ۲هزار نفر در استان فراهم خواهد شد.

وی میزان سرمایه گذاری مورد نیاز راه اندازی این پروژه ها را بیش از ۲۷۳ میلیارد تومان برآورد کرد و تصریح کرد: این تسهیلات با نرخ سود کمی پایین تر در قالب سرمایه درگردش و ثابت پرداخت می گردد و در صورت همراهی بانک های عامل و سازمان برنامه بودجه استان این طرحها در کمتر ازیک سال به اتمام خواهند رسید.

دلق پوش خاطرنشان کرد: بخشی از واحدهایی که با کمتر از ظرفیت اسمی‌ خودشان و یا نیمه تعطیل هستند و دچار رکود بودند و یا عمدتاً زیر ۲۰ درصد در حال کار هستند ، در طرح جهش تولید، احیاء و به ظرفیت تولید اصلی خود دست یابند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ،آرش فرزام‌صفت نیز اظهار داشت: در ابتدای امسال پروژه‌های جهش تولید را از دستگاه‌های اجرایی که عموماً دستگاه‌های تولیدمحور هستند مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی جمع‌آوری کردیم.

اجرای ۹۲ پروژه جهش تولید کشاورزی و صنعتی
وی با بیان اینکه هدف ما در مجموع اجرای ۹۲ پروژه جهش تولید در در دوبخش صنعت و کشاورزی استان گیلان است افزود: این طرح‌ها با تسهیلات حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر اجرا می‌شود که البته این تعداد مشاغل هنوز به‌طور کامل ایجاد نشده و در مرحله هدف‌گذاری و ایجاد است.

معاون استاندار گیلان خاطرنشان کرد: سه درصد یارانه شسود تسهیلات را برای این واحدهایی که در بخش جهش تولید نیازمند تسهیلات هستند سازمان برنامه، بودجه کشور متقبل شده است

فرزام‌صفت با بیان اینکه ایجاد جهش تولید در بازه زمانی یکساله تنها با افزایش ظرفیت واحدهای موجود و به پایان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام قابل تحقق است افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی استان گیلان از جمله بعضی از واحدهای شهر صنعتی رشت با ظرفیت ۱۰۰ درصد در حال کار هستند ولی برای رسیدن به جهش تولید نیاز به توسعه دارند و باید تنوع محصولات ایجاد کنند و یا شیفت کاری خود را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های نیمه تمام در استان گیلان که از سال‌های قبل شروع شده‌اند اکنون بین ۶۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که اگر این واحدها به بهره‌برداری برسند و وارد عرصه تولید و صادرات شوند می‌توانند تحولی را در این بخش ایجاد کرده و ما را به شعار جهش تولید در بازه زمانی کوتاه یک‌ساله نزدیک کنند.

فرزام‌صفت درباره ایجاد بسترهای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی اظهار داشت: بستر اصلی بستر قانونی است باید قوانین مزاحم و مخل کسب و کار شناسایی و حذف شوند قوانین موازی هم در هم ادغام شده و ساده شوند؛ این اقدامات از دستورکارهایی است که در بخش تقنینی در مجلس در حال پیگیری است.

وی افزود: در بخش اجرایی باید شاهد کاهش بروکراسی و ساده‌سازی فرآیند شروع کسب و کار باشیم همچنین در بخش قضایی باید حمایت‌هایی که همیشه بوده و انتظار می‌رود باشد تداوم داشته و با نابه‌سامانی‌های حوزه تولید برخورد شود و در مجموع افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی با همکاری این سه مجموعه محقق می‌شود.

کد خبر: ۵۷٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha